Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/599
Title: FACTORS AFFECTING TEAMWORK OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS  UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE CHONBURI RAYONG
ปัจจัยที่ส่งผลต่อการทำงานเป็นทีมของครูในโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง
Authors: Wuthisan Suksri
วุฒิสาร สุขศรี
SADAYU TEERAVANITRAKUL
สฎายุ ธีระวณิชตระกูล
Burapha University. Faculty of Education
Keywords: การทำงานเป็นทีม
คุณลักษณะของภาระงาน
ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลง
ครูโรงเรียนมัธยมศึกษา
ชลบุรี ระยอง
TEAMWORK
TASK
TRANSFORMATIONAL LEADERHSIP
SECONDARY SCHOOL TEACHERS
CHONBURI RAYONG
Issue Date:  20
Publisher: Burapha University
Abstract: This research aims 1) to study level of task and transformational leadership factors affecting teamwork 2) to study relationship between task and transformational leadership to teamwork; and 3) to construct predictive equations of teamwork of Secondary school teachers under the Secondary Educational Service Area Office Chonburi Rayong, by collecting data from sample of 357 teachers using questionnaire. The results were as follow, 1. Factors of task and transformational leadership which affect teamwork of Secondary school teachers under the Secondary Educational Service Area Office Chonburi Rayong were both found at high level. 2. Factors of task and transformational leadership were positively correlated with teamwork at the significant level of .05 3. The predictive equation of factors affecting teamwork of Secondary School teachers was found as follow                     Y = .43 + .38 X9 + .23 X8 + .17 X2 + .11 X6 + .12 X4 + .12 X5
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1)ศึกษาระดับของปัจจัยด้านคุณลักษณะของภาระงาน และปัจจัยด้านภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงที่ส่งผลต่อการทำงานเป็นทีม 2)เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างด้านคุณลักษณะของภาระงาน และปัจจัยด้านภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงที่ส่งผลต่อการทำงานเป็นทีม และ3)สร้างสมการณ์พยากรณ์การทำงานเป็นทีมของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 357 คน โดยใช้แบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า 1. ปัจจัยด้านคุณลักษณะของภาระงานของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง โดยรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก ปัจจัยภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยองโดยรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก 2. ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านคุณลักษณะของภาระงานของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา และปัจจัยภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา ที่ส่งผลการทำงานเป็นทีมของครูในโรงเรียนมัธยมศึกษา พบว่า ทุกปัจจัยมีความสัมพันธ์กันในทางบวก 3. สมการพยากรณ์ปัจจัยที่ส่งผลต่อการทำงานเป็นทีมของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา มีดังนี้     Y  = .43 + .38 X9 + .23 X8 + .17 X2 + .11 X6 + .12 X4 + .12 X5
Description: Master Degree of Education (M.Ed.)
การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/599
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63920302.pdf4.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.