Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/466
Title: | SERVICE MARKETING MIX FACTOR AFFECTING TOWARD MAKING TO USE OF REGIONAL AIRPORT OF U-TAPAO INTERNATIONAL AIRPORT RAYONG PROVINCE ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้สนามบินข้ามภูมิภาค กรณีศึกษา สนามบินนานาชาติอู่ตะเภา จังหวัดระยอง |
Authors: | Suntaree Bunprawech สุนทรี บุญประเวช JIRAPA PHUNGBANGKRUAY จิราภา พึ่งบางกรวย Burapha University. Faculty of Management and Tourism |
Keywords: | ส่วนประสมทางการตลาดบริการ/ การตัดสินใจใช้/ สนามบินนานาชาติอู่ตะเภา SERVICE MARKETING MIX/ DECISION TO USE SERVICE/ U-TAPAO INTERNATIONAL AIRPORT |
Issue Date: | 12 |
Publisher: | Burapha University |
Abstract: | The purposes of this research were to: 1) study behaviors of users of U-Tapao International Airport, Rayong Province; 2) study level of perception of service marketing mix of using U-Tapao International Airport, Rayong Province; 3) study level of decision to use services of U-Tapao International Airport, Rayong Province; and 4) study influences of service marketing mix factors affecting decision to use U-Tapao International Airport, Rayong Province. The sample group consisted of 400 cases of service users of U-Tapao International Airport, Rayong Province. The questionnaire was employed for gathering data. The statistics applied for data analysis comprised of descriptive statistics: percentage, mean, standard deviation and multiple regression.
The findings revealed that the majority of respondents were male; education was Bachelor’s degree; income between 11,000 and 20,000 Baht; aged between 21 and 30 years. They had the objectives for vacation and taking a tour more than one during 12.01-18.00 p.m. For their destination was at Chiang Mai province. They perceived information through a social media including Facebook,Line, and other websites.
The hypothesis test showed that process, product, personnel and distribution positively affected decision to use U-Tapao International Airport, Rayong Province with statistical significance at level of 0.5 การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้ใช้บริการสนามบินนานาชาติอู่ตะเภาจังหวัดระยอง 2) เพื่อศึกษาระดับการรับรู้ของส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ใช้บริการสนามบินนานาชาติอู่ตะเภาจังหวัดระยอง 3) เพื่อศึกษาระดับการตัดสินใจใช้บริการสนามบินนานาชาติอู่ตะเภาจังหวัดระยองและ 4) เพื่อศึกษาอิทธิพลส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามบินนานาชาติอู่ตะเภาจังหวัดระยอง โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้วิจัยในครั้งนี้คือ ผู้ที่มาใช้บริการสนามบินนานาชาติอู่ตะเภาจังหวัดระยอง จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล การศึกษาวิจัยนี้เป็นการศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ที่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี และมีรายได้อยู่ระหว่าง 11,000-20,000 บาท อยู่ในช่วงอายุ 21-30 ปี ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ที่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี และมีรายได้อยู่ระหว่าง 11,000-20,000 บาท อยู่ในช่วงอายุ 21-30 ปี มีวัตถุประสงค์ในการเดินทางไปท่องเที่ยวพักผ่อน และเดินทางมากกว่าเดือนหนึ่งขึ้นไป ช่วงเวลาในการเดินทาง 12.01-18.00 น. จุดหมายปลายทางผู้ใช้บริการเลือกเดินทางไปจังหวัดเชียงใหม่ และผ่านการรับรู้ข้อมูลข่าวสารทางโซเซียลมิเดีย (Facebook, Line, Website ต่าง ๆ) นอกจากนี้ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ด้านกระบวนการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านบุคลากรและด้านช่องทางการจัดจำหน่อย มีส่งผลในเชิงบวกต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามบินนานาชาติอู่ตะเภาจังหวัดระยองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.5 |
Description: | Master Degree of Business Administration (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/466 |
Appears in Collections: | Faculty of Management and Tourism |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
59920345.pdf | 2.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.