Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/884
Title: THE STUDY OF SOCIAL MEDIA CONTENT MARKETING TOWARDS FACIAL CREAM PURCHASING INTENTION OF GENERATION Y CONSUMERS
การศึกษารูปแบบการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้าในกลุ่มผู้บริโภค Generation Y
Authors: Sorasit Srisoodchai
สรสิช ศรีสุดใจ
AREERAT LEELHAPHUNT
อารีรัตน์ ลีฬหะพันธุ์
Burapha University
AREERAT LEELHAPHUNT
อารีรัตน์ ลีฬหะพันธุ์
areerat.le@buu.ac.th
areerat.le@buu.ac.th
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
สื่อสังคมออนไลน์
การตัดสินใจซื้อ
CONTENT MARKETING
SOCIAL MEDIA
PURCHASING
Issue Date:  12
Publisher: Burapha University
Abstract: The purposes of this research were 1) To examine the relationship between the components of content marketing through social media and the purchase decisions of Generation Y consumers regarding facial cream products. 2) To explore how image/infographic and video clips used in content marketing via social media influence the purchase decisions of Generation Y consumers regarding facial cream products. 3) To identify the main variables that affect the decision to purchase facial cream products among Generation Y consumers. Data was collected using a questionnaire from a group of Thai Generation Y consumers who have encountered facial cream product advertisements on social media, with a total of 400 participants. Descriptive statistics such as percentage, frequency, mean, standard deviation, as well as hypothesis testing were employed for data analysis. The study findings revealed the following 1) Content marketing utilizing article-format advertising media, picture/infographic format, and video clip format exhibited a significant relationship with the decision to purchase facial cream products. 2) Variables that displayed a positive relationship with the purchase decision of facial cream products among Generation Y consumers included content marketing using picture/infographic advertising media and content marketing employing advertising media in the form of video clips. These relationships were statistically significant at the 0.05 level.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างองค์ประกอบของการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านสื่อสังคมออนไลน์กับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้าในกลุ่มผู้บริโภค Generation Y 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลตัวแปรประเภทบทความ รูปภาพ/Infographic และคลิปวิดีโอของการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้าในกลุ่มผู้บริโภค Generation Y 3) เพื่อค้นหาตัวแปรหลัก ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้าในกลุ่มผู้บริโภค Generation Y เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามจากกลุ่มผู้บริโภคคนไทย Generation Y ที่เคยพบเห็นโฆษณาผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้าบนสื่อสังคมออนไลน์ จำนวน 400 คน โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า 1) การตลาดเชิงเนื้อหาโดยใช้สื่อโฆษณารูปแบบบทความ รูปแบบรูปภาพ/Infographic และรูปแบบคลิปวิดิโอ มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 2) ตัวแปรที่มีความสัมพันธ์ทางบวกกับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมทาผิวหน้าในกลุ่มผู้บริโภค Generation Y ได้แก่ การตลาดเชิงเนื้อหาโดยใช้สื่อโฆษณารูปแบบรูปภาพ/Infographic และการตลาดเชิงเนื้อหาโดยใช้สื่อโฆษณารูปแบบคลิปวิดีโอ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/884
Appears in Collections:Faculty of Management and Tourism

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63920193.pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.