Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/835
Title: MARKETING STRATEGY FOR HOME RENTAL BUSINESS IN PATTAYA, CHONBURI DURING THE CORONAVIRUS COVID.19
กลยุทธ์การตลาดธุรกิจบ้านเช่าในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี ในช่วงการแพร่ระบาดของไวรัสโคโรน่า 2019
Authors: Petpatcharee Surapanya
เพชรพัชรี สุระปัญญา
SARUNYA LERTPUTTARAK
ศรัณยา เลิศพุทธรักษ์
Burapha University
SARUNYA LERTPUTTARAK
ศรัณยา เลิศพุทธรักษ์
sarunyal@buu.ac.th
sarunyal@buu.ac.th
Keywords: การตลาดธุรกิจบ้านเช่า/ ไวรัสโคโรน่า 2019/ กลยุทธ์การตลาด
MAKETING COMMUNICATIONS QUALITY OF SERVICE DIGITAL
Issue Date:  11
Publisher: Burapha University
Abstract: This research aims to study personal data, the adaptation of home rental business operators in the crisis of the Coronavirus 2019 epidemic in management for business survival and to study marketing strategy for rental housing business in Pattaya Chonburi Province During the epidemic crisis of the corona virus 2019. This research is a qualitative research. By in-depth interview, 25 key informants were grouped into 5 groups, then judgmental sampling was used. This research is a qualitative research. By in-depth interview, 25 key informants were grouped into 5 groups, then judgmental sampling was used.                       The research results showed that a study of the adjustment of home rental business operators in the crisis of the Coronavirus 2019 epidemic found that home rental business operators have been affected by the economy, namely, their income has decreased due to from customers who come to stay decreased and insufficient income to cover administrative expenses The target customers of the rental housing business operators in Pattaya are customers with stable financial status, such as families of government officials and employees of companies earning from 25,000-30,000 baht, business people and foreign groups The marketing mix factors that room tenants attach great importance to are product factors that must be complete facilities. The room must not be crowded. open space Modern decoration and attention to hygiene and safety must meet standards. Discounts will make it easy for customers to make a decision. Fast service with good coordination. Hosts take care of their tenants. Providing complete housing information that matches the information on the advertisement. Convenient transportation with buses passing by and quiet without noise. Suggestions for rental housing operators are that they should be able to plan and adapt to different situations by anticipating future events. should open the opportunity to receive new target customers and entrepreneurs should adjust their own business plans to be in line with the New Normal era.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการปรับตัวของผู้ประกอบการธุรกิจบ้านเช่าในสภาวะวิกฤติการแพร่ระบาดไวรัสโคโรน่า 2019 ในการบริหารงานเพื่อความอยู่รอดของธุรกิจ และศึกษากลยุทธ์การตลาดธุรกิจบ้านเช่าในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี ในช่วงวิกฤตการณ์การแพร่ระบาดไวรัสโคโรน่า 2019 การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยการสัมภาษณ์เชิงลึก In-depth interview) การกำหนดกลุ่มผู้ให้ข้อมูล (Key informants) จำนวน 25 คน แบ่งเป็น 5 กลุ่ม จากนั้นใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบใช้วิจารณญาณ (Judgmental sampling)                       ผลการวิจัยพบว่า 25,000-30,000 บาท กลุ่มนักธุรกิจ และกลุ่มชาวต่างชาติ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ผู้เช่าห้องพักให้ความสำคัญมาก ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ที่จะต้องสิ่งอำนวยความสะดวกครบวงจร ห้องพักต้องไม่แออัด มีพื้นที่โล่งโปร่ง การตบแต่งที่ทันสมัยและให้ความสำคัญกับด้านสุขอนามัยและความปลอดภัยต้องมีมาตรฐาน การลดราคาจะทำให้ลูกค้าตัดสินใจใช้บริการได้ง่าย การบริการที่รวดเร็วมีการประสานงานที่ดี เจ้าของที่พักดูแลเอาใจใส่ผู้เช่า การให้ข้อมูลบ้านพักที่ครบถ้วนตรงตามข้อมูลบนโฆษณา การคมนาคมสะดวกมีรถโดยสารผ่านไปมาและความสงบไม่มีเสียงรบกวน ข้อเสนอแนะสำหรับผู้ประกอบการบ้านเช่า คือ ควรมีการวางแผนและปรับตัวให้เข้ากับสถานการณ์ต่าง ๆ ได้โดยการคาดการณ์เหตุการณ์ที่จะเกิดขึ้นในอนาคต ควรเปิดโอกาสรับลูกค้ากลุ่มเป้าหมายใหม่ และผู้ประกอบการควรปรับเปลี่ยนแผนธุรกิจของตนเองให้เข้ากับยุค New Normal
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/835
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Commerce

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62710051.pdf9.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.