Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/614
Title: PRODUCT DESIGN FOR UPCYCLING FROM ADVERTISING WASTE MATERIALS TO BRAND IDENTITY
การออกแบบผลิตภัณฑ์เพื่อเพิ่มมูลค่าจากวัสดุเหลือใช้ประเภทป้ายโฆษณาสู่การสร้างอัตลักษณ์
Authors: Ratchanon Pattanasopon
รัชชานนท์ พัฒนโสภณ
CHAIYODE VANICHWATTANANUWAT
ชัยยศ วนิชวัฒนานุวัติ
Burapha University. Faculty of Fine and Applied Arts
Keywords: ป้ายโฆษณาไวนิลเหลือใช้
เพิ่มมูลค่าผลิตภัณฑ์
อัตลักษณ์สถานที่
BILLBOARD GARBAGE
PRODUCT UPCYCLING
LOCATION IDENTITY
Issue Date:  20
Publisher: Burapha University
Abstract: This research paper is to presents the results of product design research to add value from used vinyl billboards. to create identity from the location of Saen Suk Subdistrict, Chonburi Province Prepared for objectives 1) to study and experiment the properties of used vinyl billboard material design process to obtain guidelines that can be used as product design requirements; 2) to study and analyze data on demand for signage Used vinyl advertising to design and develop products to be appropriate and consistent with the use 3) To create identity from prototype bags for Saensuk Sub-district to bag products by dividing research methods consisting of 6 parts: the scope of the problem; The main data collection section, adding value of materials and locations. questionnaire creation section draft design part The experimental part of materials and prototype products Assessment and Reporting Section. The results of the study were as follows: 1) Analysis of used vinyl billboard material types and materials selected from Bangsaen beach locations, namely canvas bed material. Rubber ring material and beach umbrella material. 2) There are 3 product styles, namely, shoulder bag style. chest bag and backpack that has been analyzed from the identity of the Bangsaen beach Chonburi.
โครงการวิจัยฉบับนี้นำเสนอผลการวิจัยการออกแบบผลิตภัณฑ์เพื่อเพิ่มมูลค่าจากป้ายโฆษณาไวนิลที่ใช้แล้ว นำมาสร้างอัตลักษณ์ จากสถานที่ตำบลแสนสุขจังหวัดชลบุรี จัดทำขึ้นเพื่อวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาและทำการทดลองคุณสมบัติกรรมวิธีในการออกแบบวัสดุป้ายโฆษณาไวนิลที่ใช้แล้วเพื่อให้ได้แนวทางที่นำไปใช้เป็นข้อกำหนดในการออกแบบผลิตภัณฑ์ 2) เพื่อศึกษาวิเคราะห์ข้อมูลความต้องการสำหรับนำป้ายโฆษณาไวนิลที่ใช้แล้วมาออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ให้มีความเหมาะสมและสอดคล้องกับการนำไปใช้ 3) เพื่อสร้างอัตลักษณ์จากผลิตภัณฑ์กระเป๋าต้นแบบให้กับตำบลแสนสุข สู่ผลิตภัณฑ์ชุดกระเป๋าโดยแบ่งวิธีการดำเนินงานวิจัยประกอบด้วย 6 ส่วน คือ ส่วนการกำหนดขอบเขตของปัญหา ส่วนการเก็บรวบรวมข้อมูลหลักการเพิ่มมูลค่าวัสดุและสถานที่ ส่วนการสร้างแบบสอบถาม ส่วนการออกแบบร่าง ส่วนการทดลองวัสดุและผลิตภัณฑ์ต้นแบบ ส่วนการประเมินแบะส่วนรายงานผล ผลที่ได้จากการศึกษาได้ 1) วิเคราะห์ประเภทวัสดุป้ายโฆษณาไวนิลที่ใช้แล้วและวัสดุที่คัดเลือกจากสถานที่ชายหาดบางแสน คือ วัสดุจากเตียงผ้าใบ วัสดุจากห่วงยางและวัสดุจากร่มชายหาด 2)รูปแบบผลิตภัณฑ์ได้ทั้งหมด 3 รูปแบบ คือ รูปแบบกระเป๋าสะพายข้าง กระเป๋าคาดหน้าอก และกระเป๋าสะพายหลัง ที่ได้ผ่านการวิเคราะห์จากอัตลักษณ์ของสถานที่ชายหาดบางแสน จังหวัดชลบุรี
Description: Master Degree of Fine and Applied Art (M.F.A.)
ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (ศป.ม.)
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/614
Appears in Collections:Faculty of Fine and Applied Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60920061.pdf17.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.