Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/386
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Rujira Chalearmchokwattana | en |
dc.contributor | รุจิรา เฉลิมโชควัฒน | th |
dc.contributor.advisor | PHETCHARUT VIRIYASUEBPHONG | en |
dc.contributor.advisor | เพชรรัตน์ วิริยะสืบพงศ์ | th |
dc.contributor.other | Burapha University. Faculty of Management and Tourism | en |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T06:35:06Z | - |
dc.date.available | 2022-03-09T06:35:06Z | - |
dc.date.issued | 15/11/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/386 | - |
dc.description | Master Degree of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The aims of this study are to 1) study the aspect of Generation Z that contribute to the success of new start-up, including factors such as time, team, new concept, business strategy, capital finance, branding, and design thinking that impact Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 2) study the impact of start-up business success factors such as time, team, new concept, business strategy, capital finance, branding, and design thinking that impact Generation Z ’s intention to start a start-up in Bangkok. This study is a quantitative study. The questionnaire was used to collect data from a sample of students enrolled in higher education in Bangkok area. There were 388 persons between the ages of 18 and 24. Factors for a startup business's success, branding, design thinking, and intention to start a start-up were discovered as a result of the study's findings. Every factor has a strong point of view. The hypothesis testing results showed that 1) new concept and capital finance affect to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 2) establishing a start-up branding, design, and brand identity affects to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 3) design thinking, problem framing, and idea generation affect to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 4) factors of startup business's success, creating branding, and design thinking affect to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok, statistically significant at the 0.05 level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นของกลุ่ม เจเนอเรชัน ซีเกี่ยวกับปัจจัยแห่งความสำเร็จของธุรกิจสตาร์ทอัพ ได้แก่ ปัจจัยด้านจังหวะเวลา ปัจจัยด้านทีมงาน ปัจจัยด้านแนวคิดใหม่ ๆ ปัจจัยด้านแผนธุรกิจ ปัจจัยด้านเงินทุน การสร้างแบรนด์ การคิดเชิงออกแบบ ต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพของกลุ่ม เจเนอเรชัน ซีในกรุงเทพมหานคร และ 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยแห่งความสำเร็จของธุรกิจสตาร์ทอัพ ได้แก่ ปัจจัยด้านจังหวะเวลา ปัจจัยด้านทีมงาน ปัจจัยด้านแนวคิดใหม่ ๆ ปัจจัยด้านแผนธุรกิจ ปัจจัยด้านเงินทุน การสร้างแบรนด์ การคิดเชิงออกแบบ ต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพของกลุ่ม เจเนอเรชัน ซี ในกรุงเทพมหานคร การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากลุ่มตัวอย่างที่เป็นนักศึกษาระดับอุดมศึกษาของสถาบันอุดมศึกษาในพื้นที่กรุงเทพมหานคร ที่มีอายุระหว่าง 18 - 24 ปี จำนวน 388 คน จากผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจสตาร์อัพ ปัจจัยในการสร้างแบรนด์ธุรกิจสตาร์ทอัพ ปัจจัยในการคิดเชิงออกแบบธุรกิจสตาร์ทอัพ และความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพ ทุกปัจจัยมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ส่วนผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1) ปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจสตาร์ทอัพ ด้านแนวคิดใหม่ และด้านเงินทุน มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจ สตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร 2) ปัจจัยในการสร้างแบรนด์ธุรกิจสตาร์ทอัพ ด้านการออกแบบ และด้านการสร้างเอกลักษณ์ของแบรนด์มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร 3) ปัจจัยในการคิดเชิงออกแบบธุรกิจสตาร์ทอัพ ด้านการตั้งกรอบโจทย์ และด้านการสร้างความคิด มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร และ4) ปัจจัยความสำเร็จธุรกิจสตาร์ทอัพ ปัจจัยการสร้างแบรนด์ ปัจจัยในการคิดเชิงออกแบบธุรกิจสตาร์ทอัพมีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Burapha University | |
dc.rights | Burapha University | |
dc.subject | ปัจจัยแห่งความสำเร็จ | th |
dc.subject | การสร้างแบรนด์ | th |
dc.subject | การคิดเชิงออกแบบ | th |
dc.subject | ความตั้งใจ | th |
dc.subject | ธุรกิจสตาร์ทอัพ | th |
dc.subject | Success Factor | en |
dc.subject | Brand Design | en |
dc.subject | Design Thinking | en |
dc.subject | Determinating Intention | en |
dc.subject | Startup Business | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | Key Success Factors , Brand Design and Design Thinking for Determinating Intention to launch Startup Business of Generation Z in Bangkok | en |
dc.title | อิทธิพลของปัจจัยแห่งความสำเร็จ การสร้างแบรนด์และการคิดเชิงออกแบบต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพของกลุ่มประชากร เจเนอเรชัน ซี ในกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | THESIS | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Management and Tourism |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61920006.pdf | 1.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.