Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/386
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRujira Chalearmchokwattanaen
dc.contributorรุจิรา เฉลิมโชควัฒนth
dc.contributor.advisorPHETCHARUT VIRIYASUEBPHONGen
dc.contributor.advisorเพชรรัตน์ วิริยะสืบพงศ์th
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Management and Tourismen
dc.date.accessioned2022-03-09T06:35:06Z-
dc.date.available2022-03-09T06:35:06Z-
dc.date.issued15/11/2021
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/386-
dc.descriptionMaster Degree of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe aims of this study are to 1) study the aspect of Generation Z that contribute to the success of new start-up, including factors such as time, team, new concept, business strategy, capital finance, branding, and design thinking that impact Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 2) study the impact of start-up business success factors such as time, team, new concept, business strategy, capital finance, branding, and design thinking that impact Generation Z ’s intention to start a start-up in Bangkok. This study is a quantitative study. The questionnaire was used to collect data from a sample of students enrolled in higher education in Bangkok area. There were 388 persons between the ages of 18 and 24. Factors for a startup business's success, branding, design thinking, and intention to start a start-up were discovered as a result of the study's findings. Every factor has a strong point of view. The hypothesis testing results showed that 1) new concept and capital finance affect to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 2) establishing a start-up branding, design, and brand identity affects to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 3) design thinking, problem framing, and idea generation affect to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok. 4) factors of startup business's success, creating branding, and design thinking affect to Generation Z’s intention to start a start-up in Bangkok, statistically significant at the 0.05 level.  en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นของกลุ่ม เจเนอเรชัน ซีเกี่ยวกับปัจจัยแห่งความสำเร็จของธุรกิจสตาร์ทอัพ ได้แก่  ปัจจัยด้านจังหวะเวลา  ปัจจัยด้านทีมงาน ปัจจัยด้านแนวคิดใหม่ ๆ ปัจจัยด้านแผนธุรกิจ ปัจจัยด้านเงินทุน การสร้างแบรนด์ การคิดเชิงออกแบบ ต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพของกลุ่ม เจเนอเรชัน ซีในกรุงเทพมหานคร และ 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยแห่งความสำเร็จของธุรกิจสตาร์ทอัพ ได้แก่ ปัจจัยด้านจังหวะเวลา ปัจจัยด้านทีมงาน ปัจจัยด้านแนวคิดใหม่ ๆ ปัจจัยด้านแผนธุรกิจ ปัจจัยด้านเงินทุน การสร้างแบรนด์ การคิดเชิงออกแบบ ต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพของกลุ่ม เจเนอเรชัน ซี ในกรุงเทพมหานคร การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากลุ่มตัวอย่างที่เป็นนักศึกษาระดับอุดมศึกษาของสถาบันอุดมศึกษาในพื้นที่กรุงเทพมหานคร ที่มีอายุระหว่าง 18 - 24 ปี จำนวน 388 คน จากผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจสตาร์อัพ ปัจจัยในการสร้างแบรนด์ธุรกิจสตาร์ทอัพ ปัจจัยในการคิดเชิงออกแบบธุรกิจสตาร์ทอัพ และความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพ ทุกปัจจัยมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ส่วนผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1) ปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจสตาร์ทอัพ ด้านแนวคิดใหม่ และด้านเงินทุน มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจ สตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร 2) ปัจจัยในการสร้างแบรนด์ธุรกิจสตาร์ทอัพ ด้านการออกแบบ และด้านการสร้างเอกลักษณ์ของแบรนด์มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร 3) ปัจจัยในการคิดเชิงออกแบบธุรกิจสตาร์ทอัพ ด้านการตั้งกรอบโจทย์ และด้านการสร้างความคิด มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร และ4) ปัจจัยความสำเร็จธุรกิจสตาร์ทอัพ ปัจจัยการสร้างแบรนด์ ปัจจัยในการคิดเชิงออกแบบธุรกิจสตาร์ทอัพมีอิทธิพลต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตารท์อัพของกลุ่มประชากรเจเนอเรชันซีในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectปัจจัยแห่งความสำเร็จth
dc.subjectการสร้างแบรนด์th
dc.subjectการคิดเชิงออกแบบth
dc.subjectความตั้งใจth
dc.subjectธุรกิจสตาร์ทอัพth
dc.subjectSuccess Factoren
dc.subjectBrand Designen
dc.subjectDesign Thinkingen
dc.subjectDeterminating Intentionen
dc.subjectStartup Businessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleKey Success Factors , Brand Design and Design Thinking for Determinating Intention to launch Startup Business of Generation Z in Bangkoken
dc.titleอิทธิพลของปัจจัยแห่งความสำเร็จ การสร้างแบรนด์และการคิดเชิงออกแบบต่อความตั้งใจเริ่มต้นธุรกิจสตาร์ทอัพของกลุ่มประชากร เจเนอเรชัน ซี ในกรุงเทพมหานครth
dc.typeTHESISen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Management and Tourism

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61920006.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.