Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/135
Title: SERVICE QUALITY OF REGISTRATION AND IDENTIFICATION CARD SECTION DISTRICT OFFICE OF SATTAHIP CHONBURI PROVINCE
คุณภาพการให้บริการของกลุ่มงานฝ่ายทะเบียนและบัตรที่ว่าการอำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี 
Authors: Rungthip Sritong
รุ่งทิพย์ ศรีทอง
SUNEE HONGWISET
สุณี หงษ์วิเศษ
Burapha University. Graduate School of Public Administration
Keywords: การบริหารงาน/ หลักธรรมาภิบาล
PERCEPTION/ QUALITY OF SERVICE
Issue Date:  13
Publisher: Burapha University
Abstract: The purpose of this study was threefold. First, it aimed at examining the public’s perception of quality of service provided by a section of registration and identification cards at Sattahip District Office, Chon Buri Province. Also, this study intended to investigate a level of expectation among the public toward the quality of service given by the section of registration and identification cards at Sattahip District Office, Chon Buri Province. The third purpose of this study was to compare the public’s level of perception and expectation toward the quality of service given by the section of registration and identification cards at Sattahip District Office, Chon Buri Province. The subjects participating in this study were 400 people using service at the section of registration and identification cards at Sattahip District Office, Chon Buri Province. The instrument used to collect the data was a questionnaire. The collected data were analyzed by percentage, mean, and standard deviation. Also, the test of paired sample t-test was used to test the statistical hypotheses, The results of the study revealed that the majority of service users were female, aged 31-40, being single, holding a bachelor’s degree, having a monthly income of 15,001-25,000 baht, and working as government officers/ officers in state enterprises. Most of the subjects demonstrated a low level of expectation toward the quality of service given by the section of registration and identification cards at Sattahip District Office, Chon Buri Province. Their perception of the quality of service given by the section of registration and identification cards at Sattahip District Office, Chon Buri Province was found at a high level. Finally, based on the results from the comparison, it was shown that there were statistically significant differences in the level of perception. 
การวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการรับรู้ที่มีต่อการให้บริการประชาชนของกลุ่มงานฝ่ายทะเบียนและบัตร ที่ว่าการอำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี 2) เพื่อศึกษาความคาดหวังที่มีต่อการให้บริการประชาชนของกลุ่มงานฝ่ายทะเบียนและบัตร ที่ว่าการอำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี 3) เพื่อเปรียบเทียบการรับรู้และความคาดหวังที่มีต่อคุณภาพการให้บริการประชาชนของกลุ่มงานฝ่ายทะเบียนและบัตร ที่ว่าการอำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้คือ ประชาชนที่มาขอรับบริการกลุ่มงานฝ่ายทะเบียนและบัตร ณ ที่ว่าการอำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานและทดสอบสมมติฐานทางสถิติ ด้วย Paired samples test ผลการวิจัยพบว่า ประชาชนที่มารับบริการส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31-40 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้เฉลี่ย 15,001-25,000 บาท/ เดือน โดยประกอบอาชีพเป็นข้าราชการ/รัฐวิสาหกิจ โดยประชาชนส่วนใหญ่มีความคาดหวังโดยรวมต่อคุณภาพการบริการอยู่ในระดับน้อย และการรับรู้ที่มีต่อการให้บริการอยู่ในระดับมาก และผลการเปรียบเทียบการรับรู้และความคาดหวังที่มีต่อคุณภาพการให้บริการประชาชนของกลุ่มงานฝ่ายทะเบียนและบัตร ที่ว่าการอำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี พบว่ากลุ่มตัวอย่างมีความคาดหวัง กับการรับรู้แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
Description: Master of Public Administration (M.P.A.)
รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต (รป.ม.)
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/135
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59930116.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.