Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWarongkorn Hutacharoenen
dc.contributorวรงค์กร หุตะเจริญth
dc.contributor.advisorSUCHONNEE METIYOTHINen
dc.contributor.advisorสุชนนี เมธิโยธินth
dc.contributor.otherBurapha University. Graduate School of Commerceen
dc.date.accessioned2023-02-13T08:45:26Z-
dc.date.available2023-02-13T08:45:26Z-
dc.date.issued17/3/2023
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/671-
dc.descriptionMaster Degree of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research were 1) to study personal factors. Consumer behavior factor (6W,1H), marketing mix factor (7P's) and small entrepreneurs' decision to buy mackerel through wholesale channels in Chonburi Province 2) to compare differences between individual factors Consumer behavior factors (6W,1H) Marketing mix factor (7P's) affecting the decision to buy mackerel of small entrepreneurs through wholesale channels in Chonburi Province 3) to study the marketing mix factor (7P's) influencing the decision to buy mackerel of small entrepreneurs Through wholesale channels in the Chonburi area is a quantitative research. which uses a survey method by way of collecting data with questionnaires The researcher collected data from 46 markets, each of which had small entrepreneurs selling mackerel, a limited population. The researcher therefore selected a quota sample of 2-3 people per market, a total of 140 people, and used a simple random sampling. to collect information The results showed that Small entrepreneurs with personal factors such as gender, age, average monthly income time of sale, market for sale, and consumer behavior according to the principle of 6W, 1H, which are popular sources for buying mackerel The type of mackerel you buy Reasons for buying mackerel Average ordering frequency for mackerel The methods of transportation of mackerel fish are different. A decision was made to purchase mackerel through wholesale channels in the area. Chonburi province is no different. The results of the market mix factor variable test (7P's) influence the purchasing decision of small-scale entrepreneurs. through wholesale channels in the area Chonburi The process factor (Process) has a positive influence. As for the product aspect, it had a negative influence on the decision to buy mackerel of the small entrepreneurs. through wholesale channels in the area Chonburien
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยด้านพฤติกรรมผู้บริโภค (6W,1H), ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด (7P’s) และการตัดสินซื้อปลาทูของผู้ประกอบการรายย่อย ผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่จังหวัดชลบุรี 2) เพื่อเปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยด้านพฤติกรรมผู้บริโภค (6W,1H) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด (7P’s) ที่มีต่อการตัดสินซื้อปลาทูของผู้ประกอบการรายย่อย ผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่จังหวัดชลบุรี 3) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7P’s) มีอิทธิพลกับการตัดสินใจซื้อปลาทูของผู้ประกอบการรายย่อย ผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่จังหวัดชลบุรีเป็นเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ซึ่งใช้วิธีการสำรวจ โดยวิธีการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม ผู้วิจัยทำการเก็บข้อมูลจาก 46 ตลาด ซึ่งแต่ละตลาดมีผู้ประกอบการรายย่อย ขายปลาทู เป็นประชากรที่มีจำนวนจำกัด ผู้วิจัยจึงทำการคัดเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบโควต้า ตลาดละ 2-3 คน รวม 140 คน และใช้การสุ่มตัวอย่างแบบง่าย ในการเก็บข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้ประกอบการรายย่อยที่มีปัจจัยส่วนบุคคล อันได้แก่ เพศ อายุ  รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ช่วงเวลาที่ขาย ตลาดที่ขาย และพฤติกรรมของผู้บริโภค ตามหลัก 6W, 1H อันได้แก่ แหล่งที่นิยมในการซื้อปลาทู ประเภทของปลาทูที่ซื้อ เหตุผลของการซื้อปลาทู ความถี่ในการสั่งซื้อปลาทูโดยเฉลี่ย วิธีการขนส่งปลาทู ต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อปลาทูผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่ จังหวัดชลบุรีไม่แตกต่างกัน ผลการทดสอบตัวแปรปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7P’s) มี อิทธิพลกับการตัดสินใจซื้อปลาทูของผู้ประกอบการรายย่อย ผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่ จังหวัดชลบุรี โดยปัจจัยด้านกระบวนการ (Process)  มีอิทธิพลทางบวก ส่วนด้านผลิตภัณฑ์ (Product) มีอิทธิพลทางลบกับการตัดสินใจซื้อปลาทูของผู้ประกอบการรายย่อย ผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่ จังหวัดชลบุรี th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectปลาทูth
dc.subjectผู้ค้ารายย่อยth
dc.subjectการขายส่งth
dc.subjectDecision to buyen
dc.subjectMackerelen
dc.subjectWholesaleen
dc.subjectEntrepreneursen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleDECISIONS TO BUY MECKEREL OF RETAILER FROM WHOLESALE DISTRIBUTOR IN CHONBURIen
dc.titleการตัดสินใจซื้อปลาทูของผู้ค้ารายย่อยผ่านช่องทางการขายส่งในเขตพื้นที่ จังหวัดชลบุรีth
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Commerce

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63710014.pdf3.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.