Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/191
Title: GUIDELINES FOR INCREASING POTENTIAL IN PNEUMATIC SALES TO RESPONSE THE NEEDS OF ENTREPRENEURS IN THE AMATA NAKORN INDUSTRIAL AREA, CHONBURI PROVINCE
แนวทางการเพิ่มศักยภาพงานขายนิวเมติกส์เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้ประกอบการ ในโรงงานอุตสาหกรรมในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี
Authors: Nopphon Senualsod
นพพล สีนวลสด
RAPEEPORN SRIJUMPA
ระพีพร ศรีจำปา
Burapha University. Graduate School of Commerce
Keywords: เพิ่มศักยภาพงานขาย
ตอบสนอง
ความต้องการของผู้ประกอบการ
INCREASING POTENTIAL IN PNEUMATIC SALES
RESPONSE
THE NEEDS OF ENTREPRENEURS
Issue Date:  12
Publisher: Burapha University
Abstract: This research aims (1) to study the demands for pneumatic products of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi province (2) to study the qualifications of a pneumatic salesperson that influence the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi Province (3) to study the sales skills of pneumatic sales sellers who influence the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi Province (4) to study the qualifications of a pneumatic salesperson and sales skills of a salesperson pneumatic that influences the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi Province by conducting a study with a sample group, namely entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi province, according to the direction of dividing the area north, south, east, west in the Amata nakorn area, an area of ​​43 persons, each of which reached 170 cases. Get a confidence rating of 0.866          The results of the research revealed that (1) Demands for pneumatic products of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi Province, when the experience of doing business (years), the size of the factory and how to buy pneumatics affects the demands for pneumatic products of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi province. The difference was statistically significant at .05, but the gender and age were not different. (2) Influence the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi Province. Personality It has an influence on the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi province. Statistically significant at .001 (3) Sales skills of sales people, company skills sales techniques and negotiation skills Influence the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi province. Statistically significant at .001 (4) Qualifications of personality salesperson have influence the needs of entrepreneurs in the amata nakorn industrial area chonburi province. Statistically significant at .001.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาความต้องการผลิตภัณฑ์นิวเมติกส์ของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรมในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี (2)  เพื่อศึกษาคุณสมบัติของนักขายนิวเมติกส์ ที่มีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี (3) เพื่อศึกษาทักษะการขายของนักขาย นิวเมติกส์ ที่มีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี(4) เพื่อศึกษาคุณสมบัติของนักขายนิวเมติกส์ และทักษะการขายของนักขาย นิวเมติกส์ที่มีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี โดยทำการศึกษากับกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ประกอบการ ในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี ตามทิศทาง แบ่งพื้นที่  เหนือ ใต้ ตะวันออก ตะวันตก ในเขตพื้นที่อมตะนคร พื้นที่ละ 43 ราย จนครบตามจำนวน 170 ราย กลุ่มตัวอย่างเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม  ได้ค่าความเชื่อมั่น 0.866    ผลการวิจัยพบว่า  (1) ความต้องการผลิตภัณฑ์นิวเมติกส์ของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรมในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี เมื่อประสบการณ์ทำธุรกิจ (ปี) ขนาดของโรงงาน  และวิธีสั่งซื้อนิวเมติกส์มีผลต่อความต้องการผลิตภัณฑ์นิวเมติกส์ของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรมในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 แต่เพศ และอายุ ไม่แตกต่างกัน (2) คุณสมบัติของนักขายนิวเมติกส์ มีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี ด้านบุคลิกภาพ มีมีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .001 (3) ทักษะการขายของนักขาย ทักษะเกี่ยวกับบริษัท  ทักษะเกี่ยวกับเทคนิคการขาย และด้านทักษะเกี่ยวกับการเจรจาต่อรอง มีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .001 (4) คุณสมบัติของนักขายด้านบุคลิกภาพ มีอิทธิพลต่อความต้องการของผู้ประกอบการในโรงงานอุตสาหกรรม ในเขตพื้นที่อมตะนคร จังหวัดชลบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .001
Description: Master Degree of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/191
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Commerce

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61710031.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.