Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorChanoksuda Pongwuttitamen
dc.contributorชนกสุดา พงษ์วุฒิธรรมth
dc.contributor.advisorSAKRIT ISARIYANONen
dc.contributor.advisorสกฤติ อิสริยานนท์th
dc.contributor.otherBurapha Universityen
dc.date.accessioned2024-03-26T06:09:18Z-
dc.date.available2024-03-26T06:09:18Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued11/11/2023
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/866-
dc.description.abstractThe objectives of this research are: 1.To study the impacts of the development of the high-speed rail project connecting three airports. That will occur within Huai Kapi Subdistrict Mueang Chonburi District Chonburi Province and 2.To study the community's adaptive methods to cope with changes from the development project of a high-speed rail project connecting 3 airports. Using a mixed method research model (Mixed Methodology), that is, combining the thinking and process of qualitative research and quantitative research. The results of this research Most of the sample group viewed that economically, the development of the high-speed rail project connecting 3 airports may cause changes in the prices of land and commercial buildings in the area. Social impacts: It was found that the development of the high-speed rail project connecting 3 airports may cause congestion. Disorganized Natural resource impacts and social environment. It was found that the sample population is concerned about the effects of air pollution, such as dust, in the changing air conditions from the high-speed rail project connecting 3 airports may cause congestion. Disorganized Natural resource impacts and social environment. It was found that the sample population is concerned about the effects of air pollution, such as dust, in the changing air conditions from the high-speed rail project connecting 3 airports, and all suggestions for community adaptation guidelines are available.Three important aspects are the community's economic adjustment guidelines. Guidelines for social adaptation of communities and guidelines for community adaptation to natural resources and the environment.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1. เพื่อศึกษาผลกระทบจากการพัฒนาโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อมสามสนามบิน ที่จะเกิดขั้นภายในตำบลห้วยกะปิ อำเภอเมืองชลบุรี จังหวัดชลบุรี และ 2. เพื่อศึกษาแนวทางการการปรับตัวของชุมชนในการรับมือต่อความเปลี่ยนแปลงจากโครงการพัฒนาโครงการรถความเร็วสูงเชื่อมสามสนามบิน ใช้รูปแบบการวิจัยเชิงผสานวิธี (Mixed methodology) เป็นการผสานวิธีคิดและกระบวนการวิจัยเชิงคุณภาพ และการวิจัยเชิงปริมาณ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ มองว่า ด้านเศรษฐกิจ การพัฒนาโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบิน อาจทำให้ราคาที่ดิน และอาคารพาณิชย์ ในพื้นที่มีการเปลี่ยนแปลง ด้านสังคม พบว่า การพัฒนาโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบิน อาจทำให้เกิดความแออัด ไม่เป็นระเบียบ  ด้านทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม พบว่า ประชากรกลุ่มตัวอย่างมีความกังวลในเรื่องผลกระทบจากมลพิษทางอากาศ เช่น ฝุ่นละอองในสภาวะทางอากาศที่เปลี่ยนแปลงจากโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบินและข้อเสนอแนวทางการการปรับตัวของชุมชนนั้นมีทั้งหมด 3 ด้าน คือ ด้านเศรษฐกิจ ด้านสังคม และด้านทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม การวิจัยครั้งนี้ มีข้อเสนอแนะว่า ในการศึกษาครั้งต่อไปควรศึกษาในเชิงเจาะลึก เรื่องของผลกระทบที่ชาวบ้านได้รับจากโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบิน และควรศึกษาเชิงประวัติศาสตร์ของชุมชน เพื่อจะได้เข้าถึงการเปลี่ยนแปลงของชุมชน และควรศึกษาในเชิงเจาะลึก เรื่องของผลกระทบที่ชาวบ้านได้รับจากการพัฒนาโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบิน และศึกษาการเปลี่ยนแปลงที่จะเกิดขึ้น เพื่อนำไปใช้ศึกษาและวิเคราะห์ในพื้นที่ที่ได้รับผลกระทบต่อไป และควรศึกษาวิจัยเชิงประวัติศาสตร์ของชุมชน เพื่อจะได้เข้าถึงการเปลี่ยนแปลงของชุมชน และวิถีชีวิตที่เปลี่ยนไปของประชาชนในพื้นที่ ที่อาจเกิดขึ้นเมื่อโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบินเสร็จสิ้น รวมไปถึงเข้าถึงผลกระทบทางสังคมได้มากขึ้นth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectผลกระทบth
dc.subjectรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบินth
dc.subjectชลบุรีth
dc.subjectHIGH-SPEED RAIL PROJECT THREE AIRPORTSen
dc.subjectIMPACTen
dc.subjectCHONBURIen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationConstructionen
dc.subject.classificationBasic / broad general programmesen
dc.titleTHE IMPACT OF DEVELOP HIGH-SPEED RAIL LINKED 3 AIRPORT;  CASE STUDY HUAI KAPI, MUEANG CHONBURI, CHONBURI.en
dc.titleผลกระทบจากการพัฒนาโครงการรถไฟความเร็วสูงเชื่อม 3 สนามบิน กรณีศึกษา ตำบลห้วยกะปิ อำเภอเมืองชลบุรี จังหวัดชลบุรีth
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSAKRIT ISARIYANONen
dc.contributor.coadvisorสกฤติ อิสริยานนท์th
dc.contributor.emailadvisorsakrit@buu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsakrit@buu.ac.th
dc.description.degreenameMaster Degree of Arts in Political Science (M.A.)en
dc.description.degreenameรัฐศาสตรมหาบัณฑิต (ร.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Political Science and Laws

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64910115.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.