Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/659
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKorakot Chaweewonchonen
dc.contributorกรกช ฉวีวรรณชลth
dc.contributor.advisorPARINYA THONGSORNen
dc.contributor.advisorปริญญา ทองสอนth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2023-02-06T04:28:11Z-
dc.date.available2023-02-06T04:28:11Z-
dc.date.issued11/11/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/659-
dc.descriptionMaster Degree of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThis research’s purposes were to study the learning of Chinese listening skills achievements and Chinese speaking skills achievements of Mathayomsuksa I students before and after receiving Communication Language Teaching (CLT) activities together with using Student Teams Achievement Divisions (STAD) and to study Mathayomsuksa I students’ aspect toward communication Chinese teaching using Communication Language Teaching (CLT) activities cooperated with Student Teams Achievement Divisions (STAD). The sample consisted of 28 Mathayomsuksa 1/1 students in the 2021 academic year at Nongreemongkolsuksawad school in cluster random sampling. The tools used in this research were lesson plans, a Chinese listening skills assessment form, a Chinese speaking skills assessment form, and Mathayomsuksa I students' attitudes toward language teaching activities. The data analysis statistics from the study were converted into mean score, standard deviation, and t-test statistics. The results of the research were: The students’ Chinese listening skills and Chinese speaking skills after receiving the Communication Language Teaching (CLT) with the Student Teams Achievement Divisions (STAD) were higher than before with a significant statistics level of .05 and  Mathayomsuksa I students’ aspects toward the Communication Language Teaching (CLT) activities in combination with Student Teams Achievement Divisions (STAD) were at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทักษะการฟังและการพูดภาษาจีนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STAD และศึกษาเจตคติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ต่อการจัดกิจกรรมการสอนภาษาจีนเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STAD กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1/1 จำนวน 28 คน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 โรงเรียนหนองรีมงคลสุขสวัสดิ์ เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STAD แบบประเมินทักษะการฟังภาษาจีน แบบประเมินทักษะการพูดภาษาจีน และแบบวัดเจตคติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STAD ผลการวิจัยสรุปได้ว่า นักเรียนมีทักษะการฟังและการพูดภาษาจีน หลังได้รับการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STAD สูงขึ้นกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และเจตคติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STAD อยู่ในระดับมากที่สุด  th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectทักษะการฟังth
dc.subjectทักษะการพูดth
dc.subjectการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLTth
dc.subjectการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STADth
dc.subjectListening Skillsen
dc.subjectSpeaking Skillsen
dc.subjectCommunicative Language Teaching : CLTen
dc.subjectStudent Teams-Achievement Division : STADen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleDEVELOPMENT OF CHINESE LISTENING AND SPEAKING SKILLS OF MATHAYOM SUKSA I STUDENTS BY USING COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING (CLT)  WITH STAD COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUEen
dc.titleการพัฒนาทักษะการฟังและการพูดภาษาจีน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่  1  โดยใช้กิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ร่วมกับการเรียนแบบร่วมมือเทคนิค STADth
dc.typeTHESISen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62910118.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.