Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/576
Title: The Planning for Thai culture sacred object shop for Asean and Chinese tourists in Pattaya City, Thailand
การวางแผนทางการตลาดสำหรับธุรกิจเครื่องรางและของขลังตามวัฒนธรรมไทยสำหรับกลุ่มนักท่องเที่ยวอาเซียนและจีน ในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี
Authors: Pathanan Chokariyapithak
พัทธนันท์ โชคอริยพิทักษ์
CHANISARA KAEOSAWAN
ชนิสรา แก้วสวรรค์
Burapha University. Graduate School of Commerce
Keywords: เครื่องราง
ของขลัง
ท่องเที่ยว
วัฒนธรรมไทย
Amulet
Talisman
Travel
Thai Culture
Issue Date:  11
Publisher: Burapha University
Abstract: The purpose of this research is to study belief and faith in sacred object of Asean and Chinese tourists to study the marketing plan action plan Strategic plan for sacred object shop to study the planning for Thai culture sacred object shop from Asean and Chinese tourists in Pattaya, Thailand. This research is a qualitative research by in-depth interview. In analyzing and summarizing the results to study the Planning for sacred object shop according to Thai culture from the group of Asean and Chinese tourists in Pattaya, Thailand. The sample group in the research was 11 Asean tourists, divided into 3 Singaporeans, 3 Malaysians and 5 Chinese nationals, 5 sacred object shop owners, 1 sacred object specialist. The results of the research found that believe and faith, marketing plans, operational plans Strategic Plans and Planning As for the sacred object shop it is divided into 4 areas, consisting of form aspects, which are divided into modernity, fashion and beauty. In terms of construction, it is divided into reliability. Master builders and Buddhist monks whose distinctive characteristics are great charm fortune and protection. Customer groups are divided into Chinese Asean and Thai people. Which have 2 groups, consisting of working age groups and teenagers. The place of sale is divided into online formats, namely line Taobao, Instagram, Facebook and product warranty. Storefront style is to decorate the store to look credible. There is a clear selling point and a guarantee for the product. The Plainning for amulet and talisman business Have faith and faith that is the anchor of the mind connection with culture and life The Planning of the fashion amulet and talisman business is targeted at the new generation who like to follow the trend. Communicating on Faith through Social Media.
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความเชื่อและความศรัทธาในเครื่องรางและของขลัง ของนักท่องเที่ยวชาวอาเซียนและจีน เพื่อศึกษาถึงแผนการตลาด แผนการดำเนินงาน แผนกลยุทธ์สำหรับธุรกิจร้านเครื่องรางและของขลัง เพื่อศึกษาถึงการวางแผนทางการตลาด สำหรับธุรกิจร้านเครื่องรางและของขลัง จากนักท่องเที่ยวอาเซียนและจีนในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth interview) ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง ในการวิเคราะห์และสรุปผลเพื่อศึกษาการวางแผนการตลาดสำหรับธุรกิจร้านเครื่องรางและของขลังตามวัฒนธรรมไทย จากกลุ่มนักท่องเที่ยวอาเซียนและจีน ในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรีกลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ นักท่องเที่ยวชาวอาเซียน จำนวน 11 คน แบ่งเป็นชาวสิงคโปร์ 3 คน ชาวมาเลเซีย 3 คน และชาวจีน 5 คนผู้ประกอบการร้านเครื่องรางและของขลัง จำนวน 6 คน ผู้เชี่ยวชาญด้านการตลาดเครื่องรางและของขลัง จำนวน 1 คน ผลจากการวิจัยพบว่า แผนการตลาด แผนการดำเนินงาน แผนกลยุทธ์สำหรับธุรกิจร้านเครื่องรางและของขลังแบ่งออกเป็น 4 ด้าน ประกอบด้วย 1. ด้านรูปแบบ แบ่งออกเป็น ความทันสมัย แฟชั่น และความสวยงาม 2. ด้านการจัดสร้าง แบ่งออกเป็น ความน่าเชื่อถือ เกจิอาจารย์ผู้สร้าง และพุทธคุณ ที่มีลักษณะเด่น คือ มหาเสน่ห์ โชคลาภ การคุ้มครอง 3. ด้านกลุ่มลูกค้า แบ่งออกเป็น ชาวจีน ชาวอาเซียน และชาวไทย ซึ่งมี 2 กลุ่ม ประกอบด้วยกลุ่มวัยทำงานและวัยรุ่น 4. ด้านสถานที่ขาย แบ่งออกเป็น รูปแบบออนไลน์ คือ ไลน์ เถาเป่า อินสตาแกรม เฟสบุ๊ค และการการันตีรับประกันสินค้า รูปแบบหน้าร้าน คือ การตกแต่งร้านให้ดูน่าเชื่อถือ มีจุดขายสินค้าที่ชัดเจน และมีการการันตีรับประกันสินค้า การวางแผนทางการตลาดสำหรับธุรกิจร้านเครื่องรางและของขลัง มีความเชื่อและความศรัทธาที่เป็นเครื่องยึดเหนี่ยวจิตใจ การเชื่อมโยงกับวัฒนธรรม และการดำเนินชีวิต การวางแผนทางการตลาดของธุรกิจร้านเครื่องรางและของขลังแนวแฟชั่นมีกลุ่มเป้าหมายเป็นกลุ่มคนรุ่นใหม่ที่ชอบตามกระแสนิยม การสื่อสารเรื่องความศรัทธาผ่านโซเซียลมิเดีย
Description: Master Degree of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/576
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Commerce

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61710009.pdf7.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.