Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/569
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNopparat Yamkosumen
dc.contributorนพรัตน์ แย้มโกสุมth
dc.contributor.advisorSADAYU TEERAVANITRAKULen
dc.contributor.advisorสฎายุ ธีระวณิชตระกูลth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2022-12-02T06:37:19Z-
dc.date.available2022-12-02T06:37:19Z-
dc.date.issued20/6/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/569-
dc.descriptionMaster Degree of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of the research was to study the relationship between the instructional leadership and the effectiveness of academic administration of administrators in school under the office of secondary educational service area chonburi rayong. The sample group consisted of 356 teachers in the office of secondary educational service area chonburi rayong, academic year 2019. The study instrument was a 5 level questionnaire with a discrimination each item between .38 - . 92 reliability value .98 The statistics used in the data analysis were mean (X ̅), standard deviation (SD) and Pearson product moment correlation coefficient. The findings of the research indicate as follows: 1. The instructional leadership of academic administration of administrators in school under the office of secondary educational service area chonburi rayong. were at a good level. 2. The effectiveness of academic administration of administrators in school under the office of secondary educational service area chonburi rayong. were at a good level. 3. There was relationship between the instructional leadership and the effectiveness of academic administration of administrators in school under the office of secondary educational service area chonburi rayong. at a high level in overall with at .01 level of significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางวิชาการกับประสิทธิผลในการบริหารงานวิชาการของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ครูใน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง ปีการศึกษา 2563 จำนวน 356 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาเป็นแบบสอบถามมาตราส่วน 5 ระดับ มีค่าอำนาจจำแนกรายข้อระหว่าง .38 - .92 ค่าความเชื่อมั่น .98 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย   (X ̅) ความเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson product moment correlation coefficient) ผลการวิจัยปรากฏว่า 1. ภาวะผู้นำทางวิชาการของผู้บริหาร สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง โดยรวมและรายด้าน มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับ ดี โดยเรียงลำดับจากมากไปหาน้อย 3 ลำดับแรกได้แก่ การกำกับติดตามความก้าวหน้าของนักเรียน การกำหนดกรอบเป้าหมายของโรงเรียน และการประสานงานด้านหลักสูตร ตามลำดับ 2. ประสิทธิผลการบริหารงานวิชาการของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง โดยรวมและรายด้าน มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับ ดี โดยเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อย 3 ลำดับแรกได้แก่ การพัฒนากระบวนการเรียนรู้ การพัฒนาหลักสูตรสถานศึกษา การวิจัยเพื่อพัฒนาคุณภาพการศึกษา ตามลำดับ 3. ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางวิชาการกับประสิทธิผลในการบริหารงานวิชาการของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยอง โดยรวมและรายด้านมีความสัมพันธ์อยู่ในระดับ สูง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 เมื่อเรียงลำดับความสัมพันธ์ จากมากไปหาน้อย 3 ลำดับแรก ได้แก่ การประสานงานด้านหลักสูตร การจัดหาสิ่งจูงใจสำหรับครู และการผลักดันด้านมาตรฐานทางวิชาการ ตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE RELATIONSHIP BETWEEN THE INSTRUCTIONAL LEADERSHIP AND THE EFFECTIVENESS OF ACADEMIC ADMINISTRATION OF ADMINISTRATORS IN SCHOOL UNDER THE OFFICE OF SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA CHONBURI RAYONGen
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางวิชาการกับประสิทธิผลในการบริหารงานวิชาการของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาชลบุรี ระยองth
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63920281.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.