Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/506
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorDanni Maen
dc.contributorDANNI MAth
dc.contributor.advisorKHEMMAYA KINIMANen
dc.contributor.advisorเขมญา คินิมานth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2022-08-30T02:40:38Z-
dc.date.available2022-08-30T02:40:38Z-
dc.date.issued20/6/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/506-
dc.descriptionMaster Degree of Arts (M.A.)en
dc.descriptionศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research was to understand the point of views of Chinese tour operators in Kunming on the tourism situation of Chinese tourists traveling to Pattaya after the relief of the Covid-19 situation, and to study the motivation for returning to Pattaya after the Covid-19 outbreak. The sample group in this research was 15 tour operators with tour companies located in Kunming, Yunnan Province. It was a qualitative research with a phenomenological study strategy. The collecting data is by means of in-depth interviews.                       The results of the data analysis revealed that: travel agency operators in Kunming, there are views on the direction of Chinese tourists returning to Pattaya after the relief of the Covid-19 situation, with different ideas divided into 2 main parts: Part 1, The Covic-19 Situation Affecting the tourism industry consists of 1) tourism industry as a whole 2) tourism demand of Chinese tourists 3) Chinese tour operator operators 4) various businesses in the Pattaya tourism industry. And the second part should have measures to revitalize the tourism industry and travel safety measures, consisting of 1) tour operators 2) government sectors. When analyzing data on incentives that encourage tourists to revisit Pattaya after the relief of the Covid-19 situation, the concepts are divided into 2 main parts: Part 1, the push factor is the demand for overseas travel of Chinese tourists. And part 2, pull factor consists of 1) tourism environment 2) development of the Thai tourism market 3) cost-effectiveness 4) public relations and 5) relaxation of Thailand's entry-exit policy.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเข้าใจมุมมองของผู้ประกอบการบริษัทนำเที่ยวจีนในเมืองคุณหมิงต่อสถานการณ์การท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวจีนที่จะเดินทางมาท่องเที่ยวเมืองพัทยาหลังการคลี่คลายของสถานการณ์โควิด-19 และเพื่อศึกษาแรงจูงใจในการกลับมาท่องเที่ยวในเมืองพัทยาหลังการคลี่คลายการแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้เป็นผู้ประกอบการบริษัทนำเที่ยวที่มีบริษัทนำเที่ยวตั้งอยู่ในเมืองคุนหมิง มณฑลยูนาน จำนวน 15 คน เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพด้วยยุทธศาสตร์แบบการศึกษาปรากฏการณ์วิทยา โดยการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก                       ผลการวิเคราะห์ข้อมูลพบว่า ผู้ประกอบการบริษัทนำเที่ยวในเมืองคุนหมิง มีมุมมองเกี่ยวกับทิศทางการกลับมาท่องเที่ยวเมืองพัทยาของนักท่องเที่ยวจีนภายหลังการคลี่คลายของสถานการณ์โควิด-19 โดยมีแนวคิดต่าง ๆ แบ่งเป็น 2 ส่วนหลัก ได้แก่ ส่วนที่ 1 สถานการณ์โควิค-19 ส่งผลกระทบต่ออุตสาหกรรมการท่องเที่ยว ประกอบไปด้วย 1) อุตสาหกรรมการท่องเที่ยวในภาพรวม 2) ความต้องการเดินทางท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวชาวจีน 3)  ผู้ประกอบการบริษัทนำเที่ยวจีน 4) ธุรกิจต่าง ๆ ในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวพัทยา และส่วนที่ 2 ควรมีมาตรการฟื้นฟูอุตสาหกรรมท่องเที่ยวและมาตรการด้านความปลอดภัยในการเดินทาง ประกอบไปด้วย 1) บริษัทนำเที่ยว 2) ภาครัฐ เมื่อวิเคราะห์ข้อมูลแรงจูงใจที่ช่วยส่งเสริมให้นักท่องเที่ยวกลับมาท่องเที่ยวในเมืองพัทยาอีกครั้งหลังการคลี่คลายการแพร่ระบาดของโรคโควิด–19 โดยมีแนวคิดต่าง ๆ แบ่งเป็น 2 ส่วนหลักคือส่วนที่ 1 ปัจจัยผลัก (Push factor) ได้แก่ ความต้องการท่องเที่ยวในต่างประเทศของนักท่องเที่ยวชาวจีน และส่วนที่ 2 ปัจจัยดึง (Pull factor) ประกอบไปด้วย 1) สภาพแวดล้อมทางการท่องเที่ยว 2) การพัฒนาของตลาดการท่องเที่ยวประเทศไทย  3) ความคุ้มค่าด้านราคา 4) การโฆษณาประชาสัมพันธ์ 5) การผ่อนปรนนโยบายการเข้าออกประเทศไทยth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectมุมมองของผู้ประกอบการนำเที่ยว/ แรงจูงใจ/ การคลี่คลายของโรคโควิด-19th
dc.subjectPERSPECTIVES OF TOUR OPERATORS/ MOTIVATION/ THE IMPROVEMENT OF THE COVID-19 OUTBREAKen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleVIEWPOINTS OF CHINESE TOUR COMPANIES AND MOTIVATION OF CHINESE TOURISTS IN RETURNING TO PATTAYA AFTER THE IMPROVEMENT OF THE COVID-19 OUTBREAKen
dc.titleมุมมองของผู้ประกอบการนำเที่ยวชาวจีนและแรงจูงใจในการกลับมาท่องเที่ยวเมืองพัทยาหลังการคลี่คลายการแพร่ระบาดของโรคโควิด-19th
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61920272.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.