Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPeerawat Seetisarnen
dc.contributorพีรวัฒน์ ศีติสารth
dc.contributor.advisorPAKKANAT CHANTHANAVARANONT SOMPONGTAMen
dc.contributor.advisorภัคณัฏฐ์ จันทนวรานนท์ สมพงษ์ธรรมth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2022-08-30T02:40:05Z-
dc.date.available2022-08-30T02:40:05Z-
dc.date.issued20/6/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/505-
dc.descriptionMaster Degree of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the relationship between transformational leadership of school administrators and learning organization of schools in Klaeng Burapa cluster under the Rayong Primary Education Service Area Office 2. Determining a sample size by using a chart to determine a sample size of Krejcie & Morgan (1970, p.608) gained a sample size. The total of a selected sample were 96 people from stratified random sampling according to the school. The questionnaire was divided into two parts. The data were collected by the use of a 5 point rating scale questionnaire. The first part of the item discrimination was between .40-.80 and the reliability was at .94 and second part of the item discrimination was between .46-.80 and the reliability was at .96 . The statistics used in analyzing the data were Mean, Standard Deviation and Pearson Product Moment Correlation. The result of study were as follows 1) The transformational leadership of school administrators in Klaeng Burapa cluster under the Rayong Primary Education Service Area Office 2 were at a high level both in general and each aspect. 2) The learning organization of schools in Klaeng Burapa cluster under the Rayong Primary Education Service Area Office 2 were at a high level both in general and each aspect. 3) The relationship between transformational leadership of school administrators and learning organization of schools in Klaeng Burapa cluster under the Rayong Primary Education Service Area Office 2 was correlatively at A high level significant at the level of .01 .en
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับความเป็นองค์กรแห่งการเรียนรู้ ของสถานศึกษาขั้นพื้นฐานในกลุ่มเครือข่ายแกลงบูรพา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาระยอง เขต 2 ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ครูที่ปฏิบัติการสอนในกลุ่มเครือข่ายแกลงบูรพา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาระยอง เขต 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 96 คน โดยใช้เกณฑ์กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างของ Krejcie & Morgan (1970, p.608) โดยการสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบแบ่งชั้น ตามขนาดโรงเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลแบ่งออกเป็น 2 ตอน เป็นแบบสอบถามมาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับ (Rating scale) ตอนที่ 1 มีค่าอำนาจำแนกรายข้ออยู่ระหว่าง .40-.80 มีค่าความเชื่อมั่นทั้งฉบับเท่ากับ .94 ตอนที่ 2 มีค่าอำนาจำแนกรายข้ออยู่ระหว่าง .46-.80 มีค่าความเชื่อมั่นทั้งฉบับเท่ากับ .96 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson's product moment correlation coefficient) ผลการศึกษาพบว่า 1) ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาขั้นพื้นฐานในกลุ่มเครือข่าย แกลงบูรพา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาระยอง เขต 2 โดยรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก 2) องค์กรแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษาขั้นพื้นฐานในกลุ่มเครือข่ายแกลงบูรพา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาระยอง เขต 2โดยรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก 3) ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับความเป็นองค์กรแห่งการเรียนรู้ ของสถานศึกษาขั้นพื้นฐานในกลุ่มเครือข่ายแกลงบูรพา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาระยอง เขต 2 โดยรวมมีความสัมพันธ์ในระดับสูง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectภาวะผู้นำth
dc.subjectภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงth
dc.subjectองค์กรแห่งการเรียนรู้th
dc.subjectLeadershipen
dc.subjectTransformational Leadershipen
dc.subjectLearning Organizationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE RELATIONSHIP BETWEEN TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP OF SCHOOL ADMINISTRATORS AND LEARNING ORGANIZATION OF SCHOOLS IN KLAENG BURAPHA CLUSTER UNDER THE RAYONG PRIMARY EDUCATION SERVICE AREA OFFICE 2en
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับความเป็นองค์กรแห่งการเรียนรู้ ของสถานศึกษาขั้นพื้นฐานในกลุ่มเครือข่ายแกลงบูรพา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาระยอง เขต 2th
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63920286.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.