Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/445
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSutida Tintaburaen
dc.contributorสุธิดา ตินตะบุระth
dc.contributor.advisorRAPEEPORN SRIJUMPAen
dc.contributor.advisorระพีพร ศรีจำปาth
dc.contributor.otherBurapha University. Graduate School of Commerceen
dc.date.accessioned2022-06-16T02:33:54Z-
dc.date.available2022-06-16T02:33:54Z-
dc.date.issued4/4/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/445-
dc.descriptionMaster Degree of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractMixed-method research by qualitative and quantitative research methods. The objective is to study the intention of going back to stay at family homestay business at Koh Sichang, Chonburi and to study the sustainable homestay management of family business at Koh Sichang District, Chonburi Province. The example of quantitative research is the group of Thai tourists who went to travel and stayed at Koh Sichang, Chonburi last year by about 400 persons through giving them surveys; the statistics that have been used for analyzing the data is the One-way ANOVA and Multiple linear regression analysis. From the analysis, most of the participants are women whose age are about 21-30 years old which graduated from Bachelor’s degree and doing their own businesses, mostly with the income that ranges from 20,001-30,000 baht and also went to travel and stayed at Koh Sichang lasting 1-3 months. Hypothesis results, Demographic features in qualifications, careers, and total monthly income all affect the intentions of going to family homestay service at Koh Sichang, Chonburi, as well as the standards of sustainable family homestay businesses in the parts of accommodation, food and nutrition, culture, value creation and value of community products, management and public relations which affect the intention of going to family homestay service at Koh Sichang, Chonburi. The 15-person qualitative samples are government-related and business owners at Koh Sichang, Chonburi. From the in-depth interview, government-related participants in terms of nature and suitability of the service, emphasizing the nature, eco-friendly environment, cleanliness and enforcing the security system. It has inspired homestay business owners to do the project/campaign on cleanliness and create environmental awareness and to have policies or methods to support homestay business owners. Focuses on brand image and be a part of evaluating their performance in terms of accommodation cleanliness standards, suitable price of accommodation, food and activity costs, and safety standards and as well as the safety of accommodation and activities. As family homestay business owners, in the field of economic sustainability management of family businesses amidst the COVID-19, there is assistance to the people in Koh Sichang by donating water/food and necessary livelihood things and promoting the campaign for wearing masks and using sanitizers. There is a sustainable community and society development of Koh Sichang in terms of hiring local people to work in the accommodation and cooperating with the government in various government-organized activities.  Including the environmental sustainability of Koh Sichang in supporting the selection of natural products and waste separation and the use of food packaging from natural materials.en
dc.description.abstractการวิจัยเป็นการวิจัยเชิงผสมผสาน โดยวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ และการวิจัยเชิงปริมาณ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความตั้งใจใช้บริการธุรกิจโฮมสเตย์ของครอบครัวในอำเภอเกาะสีชังจังหวัดชลบุรีและเพื่อศึกษาแนวทางการจัดการการท่องเที่ยวแบบโฮมสเตย์ที่ยั่งยืนของธุรกิจครอบครัวในอำเภอเกาะสีชังจังหวัดชลบุรีกลุ่มตัวอย่างในการวิจัยเชิงปริมาณ คือ นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยเดินทางมาท่องเที่ยวและพักค้างคืนในช่วง 1 ปีที่ผ่านมา ในอำเภอเกาะสีชัง จังหวัดชลบุรีจำนวน 400 คน โดยการแจกแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ One way ANOVA และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple linear regression analysis) โดยการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ในช่วง 21-30 ปี สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว มีรายได้ 20,001-30,000 บาท และช่วงระยะเวลาในการมาท่องเที่ยวและพักค้างคืน1-3 เดือนที่ผ่านมา และผลการทดสอบสมมติฐาน คุณลักษณะทางประชากรศาสตร์ด้านระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ มีผลต่อความตั้งใจใช้บริการธุรกิจโฮมสเตย์ของครอบครัวในอำเภอเกาะสีชังจังหวัดชลบุรีและมาตรฐานโฮมสเตย์เพื่อการท่องเที่ยวที่ยั่งยืนด้านที่พักด้านโภชนาการและอาหารด้านวัฒนธรรมด้านการสร้างคุณค่าและมูลค่าผลิตภัณฑ์ชุมชนด้านการบริหารและด้านการประชาสัมพันธ์ มีผลต่อความตั้งใจใช้บริการธุรกิจโฮมสเตย์ของครอบครัวในอำเภอเกาะสีชังจังหวัดชลบุรี ส่วนกลุ่มตัวอย่างเชิงคุณภาพ คือ ผู้ที่เกี่ยวข้องภาครัฐ และผู้ประกอบกิจการที่พักในอำเภอเกาะสีชัง จังหวัดชลบุรี จำนวน 15 คน โดยการสัมภาษณ์เชิงลึก โดยการศึกษาพบว่าผู้ที่เกี่ยวข้องภาครัฐ ในด้านลักษณะและความเหมาะสมในการให้บริการโดยเน้นธรรมชาติไม่ทำลายสิ่งแวดล้อมพร้อมดูแลในเรื่องของความสะอาดและดูแลในเรื่องของระบบการรักษาความปลอดภัยมีการสร้างแรงบันดาลใจให้กับผู้ประกอบการที่พักในเรื่องการรณรงค์เรื่องความสะอาดและสร้างการตระหนักเรื่องการรักษาสิ่งแวดล้อมอีกทั้งมีนโยบายหรือวิธีการสนับสนุนผู้ประกอบการฯเน้นในเรื่องการสร้างความมั่นใจและการมีส่วนร่วมในการสนับสนุนผู้ประกอบการในการประเมินผลการดำเนินงานในด้านมาตรฐานความสะอาดของที่พักความเหมาะสมของราคาค่าที่พักค่าอาหารและค่ากิจกรรมต่างๆและมาตรฐานความปลอดภัยของสถานที่พักและการทำกิจกรรมต่างๆ ส่วนภาคผู้ประกอบการกิจการที่พัก ในด้านการจัดการความยั่งยืนทางเศรษฐกิจของธุรกิจครอบครัวในสถานการณ์โควิด-19 โดยมีการให้ความช่วยเหลือชาวบ้านเกาะสีชังโดยการบริจาคน้ำ/ อาหารและสิ่งจำเป็นต่อการดำรงชีวิตและการรณรงค์ให้สวมใส่หน้ากากอนามัย ล้างมือด้วยเจลแอลกฮอลล์ มีการพัฒนาชุมชนและสังคมที่ยั่งยืนของเกาะสีชังในเรื่องการจ้างคนในพื้นที่หรือในชุมชนมาทำงานในที่พักและให้ความร่วมมือกับภาครัฐในกิจกรรมต่างๆที่ภาครัฐจัดขึ้น รวมไปถึงการรักษาสิ่งแวดล้อมที่ยั่งยืนของเกาะสีชังในการการสนับสนุนการเลือกใช้ผลิตภัณฑ์จากธรรมชาติและมีการคัดแยกขยะและมีการใช้บรรจุภัณฑ์อาหารจากวัสดุธรรมชาติth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectการจัดการการท่องเที่ยวth
dc.subjectแบบโฮมสเตย์th
dc.subjectอำเภอเกาะสีชังth
dc.subjectจังหวัดชลบุรีth
dc.subjectManagement of Tourismen
dc.subjectHomestayen
dc.subjectKoh Srichangen
dc.subjectChonburien
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleSUSTAINABLE HOMESTAY MANAGEMENT OF FAMILY BUSINESS  IN KOH SICHANG DISTRICT, CHONBURI PROVINCEen
dc.titleการจัดการการท่องเที่ยวแบบโฮมสเตย์ที่ยั่งยืนของธุรกิจครอบครัวในอำเภอเกาะสีชัง จังหวัดชลบุรีth
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Commerce

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61710035.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.