Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWaraporn Srisomphongen
dc.contributorวราภรณ์ ศรีสมพงษ์th
dc.contributor.advisorSUMETH NGAMKANOKen
dc.contributor.advisorสุเมธ งามกนกth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2022-06-16T01:30:16Z-
dc.date.available2022-06-16T01:30:16Z-
dc.date.issued4/4/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/428-
dc.descriptionMaster Degree of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the relationship between transformational leadership of school administrators and competency of teachers in Muang Chanthaburi district under the Secondary Educational Service Area office Chanthaburi Trat. Determining a sample size by using a chart to determine a sample size of Krejcie & Morgan (1970, p. 608) gained a sample size. The total of a selected sample were 195 people from stratified random sampling according to the school. The questionnaire was divided into two parts. The data were collected by the use of a 5 point rating scale questionnaire. The first part of the item discrimination was between .43-.63 and the reliability was at .92 and the second part of the item discrimination was between .41-.58 and the reliability was at .91. The statistics used in analyzing the data were Mean, Standard Deviation and Pearson Product Moment Correlation. The result of study were as follows 1) The transformational leadership of school administrators in Muang Chanthaburi district under the Secondary Educational Service Area office Chanthaburi Trat were at a high level both in general and each aspect. 2) The competency of teachers in Muang Chanthaburi district under the Secondary Educational Service Area office Chanthaburi Trat were at a highest level both in general and each aspect. 3) The relationship between the transformational leadership of school administrators and competency of teachers in Muang Chanthaburi district under the Secondary Educational Service Area office Chanthaburi Trat was correlatively at a medium level significant at the level of .01.en
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับสมรรถนะในการปฏิบัติงานของครูโรงเรียนในอำเภอเมืองจันทบุรี สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาจันทบุรี ตราด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ครูโรงเรียนในอำเภอเมืองจันทบุรี สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาจันทบุรี ตราด ปีการศึกษา 2564 โดยเปิดตารางของ Krejcie & Morgan (1970, p. 608) ได้ขนาดของกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 195 คน จากนั้นจึงดำเนินการสุ่มตัวอย่างแบบแบ่งชั้น (Stratified random sampling) โดยการใช้โรงเรียนเป็นเกณฑ์ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลแบ่งออกเป็น 2 ตอน เป็นแบบสอบถามมาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับ (Rating scale) ตอนที่ 1 มีค่าอำนาจจำแนกรายข้ออยู่ระหว่าง .43-.63 มีค่าความเชื่อมั่นทั้งฉบับเท่ากับ .92 และตอนที่ 2 มีค่าอำนาจจำแนกรายข้ออยู่ระหว่าง .41-.58 มีค่าความเชื่อมั่นทั้งฉบับเท่ากับ .91 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson’s product moment correlation coefficient) ผลการศึกษาพบว่า 1) ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาโรงเรียนในอำเภอเมืองจันทบุรี สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาจันทบุรี ตราด โดยรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก   2) สมรรถนะในการปฏิบัติงานของครูโรงเรียนโรงเรียนในอำเภอเมืองจันทบุรี สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาจันทบุรี ตราด โดยรวมและรายด้านอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับสมรรถนะในการปฏิบัติงานของครูโรงเรียนอำเภอเมืองจันทบุรี สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาจันทบุรี ตราด มีความสัมพันธ์กันในระดับปานกลาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectภาวะผู้นำth
dc.subjectภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงth
dc.subjectสมรรถนะในการปฏิบัติงานth
dc.subjectleadershipen
dc.subjecttransformational leadershipen
dc.subjectwork competencyen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE RELATIONSHIP BETWEEN TRANFORMATIONAL LEADERSHIP OF SCHOOL ADMINISTRATORS AND COMPETENCY OF TEACHERS IN MUANG CHANTHABURI DISTRICT UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE CHANTHABURI TRATen
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับสมรรถนะในการปฏิบัติงานของครูโรงเรียนในอำเภอเมืองจันทบุรี สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาจันทบุรี ตราดth
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63920300.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.