Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/425
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorBulaporn Boonduangen
dc.contributorบุลาภรณ์ บุญด้วงth
dc.contributor.advisorMANA CHAOWARATen
dc.contributor.advisorมานะ เชาวรัตน์th
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Logisticsen
dc.date.accessioned2022-06-15T06:48:55Z-
dc.date.available2022-06-15T06:48:55Z-
dc.date.issued4/4/2022
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/425-
dc.descriptionMaster Degree of Science (M.Sc.)en
dc.descriptionวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (วท.ม.)th
dc.description.abstractThe objective of this research was to study the factors that influencing of selection the service providers who carry out the import and export formalities by using containers for shipping. The selection of factors base on 110 operators in Laem Chabang Industrial Estate, Chonburi. The data were analyzed by using frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, One-Way ANOVA, and multiple linear regression analysis and selected by the normal method (Enter). The research results found the difference of basic information and import export information by using sea transportation of each entrepreneurs that have a different selection of suppliers, service providers for import and export clearance.  Moreover, the marketing mix factors have influence on to select a service provider of import and export by container ship at a level of statistical significance of 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลในการเลือกผู้ให้บริการดำเนินพิธีการนำเข้าและส่งออกสินค้าทางเรือด้วยการขนแบบตู้คอนเทนเนอร์ของผู้ประกอบการในนิคมอุตสาหกรรมแหลมฉบัง จังหวัดชลบุรี จำนวน 110 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบ t-test การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One - Way ANOVA) และวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple linear regression analysis) ด้วยการคัดเลือกโดยวิธีปกติ (Enter) ผลการศึกษา พบว่า ผู้ประกอบการที่มีข้อมูลพื้นฐานและข้อมูลการใช้บริการด้านพิธีการนำเข้าส่งออกทางทะเลแตกต่างกันมีการเลือกซัพพลายเออร์ผู้ให้บริการเดินพิธีการนำเข้าและส่งออกสำหรับสินค้าคอนเทนเนอร์ที่ขนส่งทางทะเลแตกต่างกัน และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดทุกด้านมีอิทธิพลต่อการเลือกผู้ให้บริการดำเนินพิธีการนำเข้าและส่งออกสินค้าทางเรือด้วยการขนแบบตู้คอนเทนเนอร์ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectซัพพลายออร์เดินพิธีการนำเข้าและส่งออกth
dc.subjectสินค้าคอนเทนเนอร์th
dc.subjectการขนส่งทางทะเลth
dc.subjectSUPPLIER CUSTOMS CLEARANCE IMPORT AND EXPORTen
dc.subjectCONTAINER GOODSen
dc.subjectSEA FREIGHTen
dc.subject.classificationMultidisciplinaryen
dc.titleFACTORS INFLUENCING THE SELECTION OF SERVICE PROVIDERS TO CARRY OUT THE IMPORT AND EXPORT FORMALITIES FOR SEABORNE TRADE OF CONTAINERIZED CARGO OF ENTREPRENEURS IN LAEM CHABANG INDUSTRIAL ESTATE CHONBURIen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลในการเลือกผู้ให้บริการดำเนินพิธีการนำเข้าและส่งออกสินค้าทางเรือด้วยการขนแบบตู้คอนเทนเนอร์ ของผู้ประกอบการในนิคมอุตสาหกรรมแหลมฉบัง จังหวัดชลบุรีth
dc.typeINDEPENDENT STUDYen
dc.typeงานนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Logistics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61920226.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.