Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/391
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorThipkesone Phetsophaen
dc.contributorTHIPKESONE PHETSOPHAth
dc.contributor.advisorVUTTICHAT SOONTHONSMAIen
dc.contributor.advisorวุฒิชาติ สุนทรสมัยth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Management and Tourismen
dc.date.accessioned2022-03-09T08:24:24Z-
dc.date.available2022-03-09T08:24:24Z-
dc.date.issued26/11/2021
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/391-
dc.descriptionMaster Degree of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aimed to 1) study indigo-dyed cotton product purchasing behavior via Facebook, 2) examine priority of factors in online marketing mix, 3) examine personal factors having impacts on decision to purchase indigo-dyed cotton products, and 4) explore the marketing mix factors having impacts on decision to purchase indigo-dyed cotton products via Facebook of the Laotians in Savannakhet Province in the Lao People’s Democratic Republic. Quantitative approach was employed to a group of samples consisting of 400 people who had experienced, at least one time, purchasing indigo-dyed cotton products. It was found that the product mostly bought was Laotian-styled skirt. The frequency of purchasing was 2-3 times within a period of 3 months. The decision to purchase was made on their own. The reason for purchasing online was the cheaper price. In terms of marketing mix, the factor rated the highest was the product. From the comparison of personal factors and decision to purchase, sex difference was found a factor having impact on decision to purchase. Comparing marketing mix factors affect to online consumer purchasing process, product had the most impact. The findings of this research could be used as a guideline for entrepreneurs interested in selling indigo-dyed cotton products via Facebook and as information for applying into strategic planning for online marketing to best serve the consumer’s needs. en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อสินค้าผ้าฝ้ายย้อมครามผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์เฟซบุ๊ค 2) เพื่อศึกษาระดับความสำคัญส่วนประสมการตลาดออนไลน์ 3) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อผ้าฝ้ายย้อมคราม และ 4) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อผ้าฝ้ายย้อมครามผ่านเฟซบุ๊คของผู้บริโภคชาวลาวในแขวงสะหวันนะเขต สปป.ลาว โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงปริมาณกับกลุ่มตัวอย่างคือ กลุ่มผู้บริโภคชาวลาวที่อาศัยในแขวงสะหวันนะเขต ที่เคยซื้อผ้าฝ้ายย้อมครามผ่านเฟซบุ๊ค อย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 400 คน ผลการวิจัย พบว่า พฤติกรรมการซื้อสินค้าผ้าฝ้ายย้อมครามผ่านเฟซบุ๊คของผู้บริโภคส่วนใหญ่ คือ ผ้าซิ่น โดยมีความถี่ในการซื้อ 2-3 ครั้งภายในระยะ 3 เดือน มีการตัดสินใจซื้อด้วยตัวเอง และเหตุผลหลักในการเลือกซื้อสินค้า คือ มีราคาถูกกว่าที่อื่น ด้านส่วนประสมการตลาดออนไลน์ พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์มีความสำคัญอยู่ในระดับมากที่สุด การเปรียบเทียบความแตกต่างปัจจัยส่วนบุคคลด้านเพศที่ต่างกันส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อ และการเปรียบเทียบส่วนประสมทางการตลาด พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ส่งผลต่อกระบวนการซื้อของผู้บริโภคมากที่สุด ผลการวิจัยในครั้งนี้ สามารถใช้เป็นแนวทางให้กับผู้ประกอบการที่สนใจขายสินค้าผ้าฝ้ายย้อมครามผ่านเฟซบุ๊ค และนำผลที่ได้ไปประยุกต์ใช้เพื่อกำหนดกลยุทธ์ทางการตลาดออนไลน์ให้สามารถตอบสนองกับความต้องการของกลุ่มลูกค้าเป้าหมายได้อย่างมีประสิทธิภาพth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectปัจจัยส่วนบุคคลth
dc.subjectส่วนประสมการตลาดออนไลน์th
dc.subjectกระบวนการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectPERSONAL FACTORSen
dc.subjectONLINE MARKETING MIXen
dc.subjectPURCHASE DECISION PROCESSen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMARKETING MIX THAT AFFECTS THE PURCHASING DECISION PROCESS ONLINE SOCIAL NETWORK FACEBOOK OF LAO CONSUMERS IN SAVANNAKHET PROVINCE LAO PEOPLE’S DEMOCRATIC REPUBLICen
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์เฟซบุ๊คของผู้บริโภคชาวลาวในแขวงสะหวันนะเขตสาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว           th
dc.typeTHESISen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Management and Tourism

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62920161.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.