Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/314
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSupanida Rattanasuten
dc.contributorสุภนิดา รัตนสูตร์th
dc.contributor.advisorCHOMPUNUCH PUNYAPIROJEen
dc.contributor.advisorชมพูนุช ปัญญไพโรจน์th
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.date.accessioned2021-12-01T02:52:08Z-
dc.date.available2021-12-01T02:52:08Z-
dc.date.issued15/11/2021
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/314-
dc.descriptionMaster Degree of Communication Arts (M.Com.Arts)en
dc.descriptionนิเทศศาสตรมหาบัณฑิต (นศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the opinions of service users on marketing mix and brand relevance in category affecting their laundry service shop brand selection in Chonburi province. This survey research employed a questionnaire as a research tool in collecting the data. Three hundred and twenty samples were users of the coin operated laundry service shops and users of the coin operated laundry service shops with franchises brands In Chonburi province. The results revealed that there was no difference in the overall opinion’s service users of both groups on the marketing mix affecting their laundry service shop brand selection. Analyzed each marketing mix components, there were statistically significant differences of two service user groups in the location and distribution channel variables at the 0.01-0.001 level. In terms of brand relevance in category, the results showed that there were statistically significant differences of two service user groups in their overall opinions about brand relevance in category and the social demonstrance functions dimension at the 0.001 level.en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ของงานวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมการตลาดและความสัมพันธ์ของแบรนด์ตามหมวดหมู่สินค้าที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการแบรนด์ร้านซักผ้าหยอดเหรียญในจังหวัดชลบุรี และเพื่อเปรียบเทียบความคิดเห็นของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมการตลาดและความสัมพันธ์ของแบรนด์ตามหมวดหมู่สินค้าที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการแบรนด์ร้านซักผ้าหยอดเหรียญ จำแนกตามประเภทของร้านที่ใช้บริการ การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจมีแบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ผู้ใช้บริการร้านซักผ้าหยอดเหรียญ และร้านซักผ้าหยอดเหรียญที่มีแฟรนไชส์ ในจังหวัดชลบุรี จำนวน 320 คน ผลการวิจัยพบว่า ความคิดเห็นในภาพรวมของผู้ใช้บริการทั้งสองประเภทต่อส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการแบรนด์ร้านซักผ้าหยอดเหรียญไม่มีความแตกต่างกัน แต่เมื่อวิเคราะห์รายด้านพบว่า ผู้ใช้บริการทั้งสองประเภทมีความคิดเห็นแตกต่างกันในด้านบริการและด้านสถานที่ช่องทางการจัดจำหน่ายที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการแบรนด์ร้านซักผ้าหยอดเหรียญในอำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01-0.001 ส่วนผลการวิจัยในประเด็นความสัมพันธ์ของแบรนด์ตามหมวดหมู่สินค้าที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการแบรนด์ร้านซักผ้าหยอดเหรียญ ผลวิจัยพบว่า ความคิดเห็นต่อความสัมพันธ์ของแบรนด์ตามหมวดหมู่สินค้าโดยรวมและหน้าที่ในการแสดงออกทางสังคมของกลุ่มตัวอย่างที่ใช้บริการร้านซักผ้าหยอดเหรียญแตกต่างจากกลุ่มตัวอย่างที่ใช้บริการร้านซักผ้าหยอดเหรียญที่มีแฟรนไชส์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.001th
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectร้านซักผ้าหยอดเหรียญth
dc.subjectส่วนประสมการตลาดth
dc.subjectความสัมพันธ์ของแบรนด์ตามหมวดหมู่สินค้าth
dc.subjectCoin Operated Laundry Serviceen
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectBrand Relevance in Categoryen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleThe Opinions of Service Users on Marketing Mix and Brand Relevance in Category Affecting their Coin-Operated Laundry Service Shop Selection in Chonburi Provinceen
dc.titleความคิดเห็นของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมการตลาด และความสัมพันธ์ของแบรนด์ตามหมวดหมู่สินค้าที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการแบรนด์ร้านซักผ้าหยอดเหรียญในจังหวัดชลบุรีth
dc.typeTHESISen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Humanities and Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62920180.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.