Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/221
Title: | THE INFLUENCES OF ONLINE SERVICE QUALITY AND RELATIONSHIP MARKETING FACTORS TO COMMITMENT BETWEEN CONSUMER AND FEMALE CLOTHING ONLINE RETAILERS ON FACEBOOK FANPAGE อิทธิพลของคุณภาพบริการออนไลน์และปัจจัยทางด้านการตลาดเชิงสัมพันธ์ไปยังความผูกพันระหว่างผู้บริโภคและร้านค้าปลีกประเภทเสื้อผ้าสตรีออนไลน์บนเฟซบุ๊กแฟนเพจ |
Authors: | Naarphanat Homsiri ณอาภานัท หอมศิริ SOMBAT THAMRONGSINTHTHAWORN สมบัติ ธำรงสินถาวร Burapha University. Faculty of Management and Tourism |
Keywords: | คุณภาพบริการ การตลาดเชิงสัมพันธ์ ความผูกพัน SERVICE QUALITY RELATIONSHIP MARKETING COMMITMENT |
Issue Date: | 12 |
Publisher: | Burapha University |
Abstract: | This research aimed at studying the influences of online service quality and relationship marketing factors such as relational termination cost, relationship benefits, shared value, and trust to commitment between consumer and female clothing online retailers on facebook fanpage by using the mixed methods research which consists of qualitative and quantitative research. The qualitative sample group is the consumer and female clothing online retailers who meet the specified conditions and the quantitative sample group is the consumer who bought the female clothing via Facebook fanpage with 400 individuals.
The results from qualitative research use for defining the sub-factors of Service quality in The context of Female clothing online retailers on facebook fanpage. Quantitative research showed that relational termination cost, relationship benefits, shared value, and trust from relationship marketing factors are influence to the commitment between consumer and female clothing online retailers on facebook fanpage, While the factors of service quality which influence to the commitment between consumer and female clothing online retailers on facebook fanpage has service quality dimensions such as tangible, reliability and empathy. งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพบริการและปัจจัยทางด้านการตลาดเชิงสัมพันธ์ ได้แก่ต้นทุนการยกเลิกความสัมพันธ์ ประโยชน์จากความสัมพันธ์ คุณค่าร่วม และความไว้วางใจไปยังความผูกพันระหว่างผู้บริโภคและร้านค้าปลีกประเภทเสื้อผ้าสตรีออนไลน์บนเฟซบุ๊กแฟนเพจ โดยใช้วิธีการดำเนินการวิจัยเชิงผสมผสาน ประกอบด้วยการทำวิจัยเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยเชิงคุณภาพ ได้แก่ ร้านค้าและผู้บริโภคที่มีคุณสมบัติตรงตามเงื่อนไขที่กำหนด กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยเชิงปริมาณ ได้แก่ ผู้ที่เคยซื้อเสื้อผ้าสตรีออนไลน์ผ่านช่องทางเฟซบุ๊กแฟนเพจ จำนวน 400 คน ผลที่ได้จากการวิจัยเชิงคุณภาพนำมากำหนดตัวแปรย่อยของปัจจัยคุณภาพบริการในบริบทของร้านค้าปลีกประเภทเสื้อผ้าสตรีออนไลน์ที่มีช่องทางในการจัดจำหน่ายผ่าน เฟซบุ๊กแฟนเพจ จากการวิจัยเชิงปริมาณพบว่า ปัจจัยการตลาดเชิงสัมพันธ์ที่ส่งผลต่อความผูกพันระหว่างผู้บริโภคและร้านค้าปลีกประเภทเสื้อผ้าสตรีออนไลน์บนเฟซบุ๊กแฟนเพจ ได้แก่ ต้นทุนการยกเลิกความสัมพันธ์ ประโยชน์จากความสัมพันธ์ คุณค่าร่วม และความไว้วางใจ ในขณะที่ปัจจัยคุณภาพบริการที่ส่งผลต่อความผูกพันระหว่างผู้บริโภคและร้านค้าปลีกประเภทเสื้อผ้าสตรีออนไลน์บนเฟซบุ๊กแฟนเพจ ได้แก่ คุณภาพบริการด้านคุณภาพของสินค้าที่เหมาะสมกับราคา คุณภาพบริการด้านการส่งมอบสินค้าบริการที่ดีอย่างสม่ำเสมอ และคุณภาพบริการด้านผู้ให้บริการดูแลเอาใจใส่ลูกค้าเป็นอย่างดี |
Description: | Master Degree of Business Administration (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/221 |
Appears in Collections: | Faculty of Management and Tourism |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61920180.pdf | 2.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.