Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/220
Title: | QUALITY SERVICE OF WANGDAN OF TAMBON HEALTH PROMOTING HOSPITAL KABINBURI DISTRICT PRACHINBURI PROVINCE คุณภาพการให้บริการของโรงพยาบาลส่งเสริมสุขภาพตำบลวังดาล อำเภอกบินทร์บุรี จังหวัดปราจีนบุรี |
Authors: | Sorawat Sudkaew สรวัชร์ สุดแก้ว AUSANAKORN TAVAROM อุษณากร ทาวะรมย์ Burapha University. Graduate School of Public Administration |
Keywords: | คุณภาพการให้บริการ ความคาดหวังต่อบริการที่ได้รับ การรับรู้จริงต่อบริการที่ได้รับ SERVICE QUALITY EXPECTATION OF SERVICE RECEIVED ACTUAL PERCEPTION OF SERVICE RECEIVED |
Issue Date: | 9 |
Publisher: | Burapha University |
Abstract: | The purposes of this research were to: 1) study the service quality of Wangdal Tambon Health Promoting Hospital, according to the expectation and actual perception of the clients; and 2) compare the expectations before receiving the service with actual perception after the service of the Wangdal Tambon Health Promoting Hospital, by randomly sampling the number of clients in the age group from 18 years up, getting the sample group of 364 people, collecting data from January-March 2020, tools that use was general information questionnaire of clients and the service quality questionnaire created by the researcher in accordance with the service quality criteria in 5 areas, which were: 1) service reliability; 2) confident in service; 3) physical appearance of service; 4) take care; and 5) response the needs of clients.
The results of research found that: 1) The service quality in overall were at a high level of expectation and actual perceptions of service quality in overall were at the most perceived level; and 2) Expectations and actual perceptions of service quality in overall were significantly different statistically, and the results of this research can be used to improve service quality in all 5 areas to be more comprehensive and clear. งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการของ โรงพยาบาลส่งเสริมสุขภาพตำบลวังดาล ตามความคาดหวังและรับรู้จริงของผู้รับบริการ เพื่อเปรียบเทียบความคาดหวังก่อนการรับบริการกับการรับรู้จริงหลังการรับบริการของโรงพยาบาลส่งเสริมสุขภาพตำบลวังดาล โดยการสุ่มตัวอย่างผู้เข้ามารับบริการในกลุ่มอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้น ได้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 364 ราย เก็บข้อมูลตั้งแต่เดือนมกราคม-เดือนมีนาคม พ.ศ.2563 เครื่องมือที่ใช้คือ แบบสอบถามข้อมูลทั่วไปของผู้มารับบริการ และแบบสอบถามคุณภาพการให้บริการที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น ตามเกณฑ์คุณภาพการให้บริการ 5 ด้าน ได้แก่ ความน่าเชื่อถือของการบริการ การสร้างความมั่นใจในการบริการ รูปลักษณ์ทางกายภาพการบริการ การดูแลเอาใจใส่และการสามารถตอบสนองความต้องการของผู้รับบริการ ผลการวิจัยพบว่า 1) ความคาดหวังคุณภาพบริการโดยรวมอยู่ในระดับความคาดหวังมาก และการรับรู้จริงคุณภาพการให้บริการโดยรวมอยู่ในระดับรับรู้จริงมากที่สุด 2) ความคาดหวังและการรับรู้จริงต่อคุณภาพการให้บริการโดยรวมมีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ และ ผลการวิจัยครั้งนี้สามารถนำไปใช้ในการพัฒนาคุณภาพการให้บริการทั้ง 5 ด้าน ให้ครอบคลุมและชัดเจนยิ่งขึ้น |
Description: | Master Degree of Public Administration (M.P.A.) รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต (รป.ม.) |
URI: | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/220 |
Appears in Collections: | Faculty of Graduate School of Public Administration |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61930026.pdf | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.