Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSudaratt Sripongen
dc.contributorสุดารัตน์ ศรีพงษ์th
dc.contributor.advisorCHAWANUAN KANANUKULen
dc.contributor.advisorชวนวล คณานุกูลth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.date.accessioned2020-09-09T08:48:57Z-
dc.date.available2020-09-09T08:48:57Z-
dc.date.issued9/11/2020
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/157-
dc.descriptionMaster of Communication Arts (M.Com.Arts)en
dc.descriptionนิเทศศาสตรมหาบัณฑิต (นศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the factors influencing intention to purchase a product reviewed on YouTube. The online surveys were administered with 431 respondents. Simple regression analysis was conducted to clarify the impact of YouTube personalities (e.g., sincerity, excitement, competence, sophistication, ruggedness) on information credibility and the impact of information credibility on intention to purchase. Results indicate that sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness had a positive impact on information credibility, whereas information credibility had a positive impact on intention to purchase.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้าของผู้ชมการรีวิวในยูทูป โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจด้วยแบบสอบถามออนไลน์ และเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 431 คน การวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย (Simple regression analysis) ถูกใช้เพื่ออธิบายอิทธิพลของบุคลิกภาพของยูทูปด้านความจริงใจ ความน่าตื่นเต้น ความสามารถ ความโก้หรู และความแข็งแกร่ง ต่อความน่าเชื่อถือของข้อมูล และอิทธิพลของความน่าเชื่อถือของข้อมูลต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้า ผลการวิจัยพบว่าบุคลิกภาพด้านความจริงใจ ความน่าตื่นเต้น ความสามารถ ความโก้หรู และความแข็งแกร่ง มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความน่าเชื่อถือของข้อมูล และความน่าเชื่อถือของข้อมูลมีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้าth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectบุคลิกภาพของยูทูปth
dc.subjectความน่าเชื่อถือของข้อมูลth
dc.subjectความตั้งใจซื้อสินค้าth
dc.subjectการตลาดยูทูปth
dc.subjectYouTube Personalitiesen
dc.subjectInformation Credibilityen
dc.subjectPurchase Intentionen
dc.subjectYouTube Marketingen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleYouTube Personalities, Information Credibility — Impact on Viewer Purchase Intentionen
dc.titleอิทธิพลของบุคลิกภาพของยูทูปและความน่าเชื่อถือของข้อมูล ต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้ชมรายการth
dc.typeTHESISen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Humanities and Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61920046.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.