Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/157
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Sudaratt Sripong | en |
dc.contributor | สุดารัตน์ ศรีพงษ์ | th |
dc.contributor.advisor | CHAWANUAN KANANUKUL | en |
dc.contributor.advisor | ชวนวล คณานุกูล | th |
dc.contributor.other | Burapha University. Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2020-09-09T08:48:57Z | - |
dc.date.available | 2020-09-09T08:48:57Z | - |
dc.date.issued | 9/11/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/157 | - |
dc.description | Master of Communication Arts (M.Com.Arts) | en |
dc.description | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต (นศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to identify the factors influencing intention to purchase a product reviewed on YouTube. The online surveys were administered with 431 respondents. Simple regression analysis was conducted to clarify the impact of YouTube personalities (e.g., sincerity, excitement, competence, sophistication, ruggedness) on information credibility and the impact of information credibility on intention to purchase. Results indicate that sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness had a positive impact on information credibility, whereas information credibility had a positive impact on intention to purchase. | en |
dc.description.abstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้าของผู้ชมการรีวิวในยูทูป โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจด้วยแบบสอบถามออนไลน์ และเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 431 คน การวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย (Simple regression analysis) ถูกใช้เพื่ออธิบายอิทธิพลของบุคลิกภาพของยูทูปด้านความจริงใจ ความน่าตื่นเต้น ความสามารถ ความโก้หรู และความแข็งแกร่ง ต่อความน่าเชื่อถือของข้อมูล และอิทธิพลของความน่าเชื่อถือของข้อมูลต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้า ผลการวิจัยพบว่าบุคลิกภาพด้านความจริงใจ ความน่าตื่นเต้น ความสามารถ ความโก้หรู และความแข็งแกร่ง มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความน่าเชื่อถือของข้อมูล และความน่าเชื่อถือของข้อมูลมีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้า | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Burapha University | |
dc.rights | Burapha University | |
dc.subject | บุคลิกภาพของยูทูป | th |
dc.subject | ความน่าเชื่อถือของข้อมูล | th |
dc.subject | ความตั้งใจซื้อสินค้า | th |
dc.subject | การตลาดยูทูป | th |
dc.subject | YouTube Personalities | en |
dc.subject | Information Credibility | en |
dc.subject | Purchase Intention | en |
dc.subject | YouTube Marketing | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | YouTube Personalities, Information Credibility — Impact on Viewer Purchase Intention | en |
dc.title | อิทธิพลของบุคลิกภาพของยูทูปและความน่าเชื่อถือของข้อมูล ต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้ชมรายการ | th |
dc.type | THESIS | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Humanities and Social Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61920046.pdf | 3.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.