Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/151
Title: TOURISTS SATISFACTION TOWARD SERVICES OBTAINING FROM THE BANGSAEN BEACH TOURISTS SERVICE CENTER, CHON BURI PROVINCE
ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวจากการได้รับบริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสน จังหวัดชลบุรี
Authors: Thuwanan Soockchock
ธุวานันท์ สุขโชค
THANAWAT PIMOLJINDA
ธนวัฒน์ พิมลจินดา
Burapha University. Graduate School of Public Administration
Keywords: ควมมพึงพอใจ/ ศูนย์บริการนักท่องเที่ยว
SATISFACTION/ TOURIST SERVICE CENTER
Issue Date:  29
Publisher: Burapha University
Abstract: The research on “Tourists satisfaction toward services obtaining from the Bangsaen Beach Tourist Service Center, Chonburi Province” had the objective to: 1) study the satisfaction level of tourists using the service of the Bangsaen Beach Tourist Service Center; and 2) compare tourists’ satisfaction classified by gender, age, marital status, occupation, education level and average income. The sample group used in this study was the tourists who come to use the services at the Bangsaen Beach Tourist Service Center, Chonburi Province, by using questionnaires as a collection tool with 400 samples from the calculation of the formula of Yamane, and the statistics used to analyze the data consist of frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test and One-way ANOVA and LSD was used to test variable pairs with statistically significant differences at the level of .05.                       The results of the research found that the tourists were satisfied with the services of the Bangsaen Beach Tourist Service Center, Chonburi Province in overall was at a high level; and when comparing the tourists’ satisfaction with different gender, marital status and education level, there were no different in satisfaction with the service of the Bangsaen Beach Tourist Service Center, Chonburi Province, while tourists with different occupation and average income, there were satisfaction toward service obtaining from the Bangsaen Beach Tourist Service Center, Chonburi Province were statistically significant difference at the level of .05. 
การศึกษาเรื่อง ความพึงพอใจจากการได้รับบริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสนจังหวัดชลบุรี โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวทีมาใช้บริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสน จังหวัดชลบุรี โดยจำแนกตาม เพศอายุสถานภาพ อาชีพ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ นักท่องเที่ยวที่เข้ามาใช้บริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสนจังหวัดชลบุรี โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมกับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน จากการคํานวณโดยใช้สูตรของ Yamane (1970) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ประกอบด้วย จํานวนร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบ t-test และวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) และใช้ LSD เพื่อทดสอบว่าตัวแปรคู่ใดมีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ โดยกำหนดระดับนัยสำคัญทางระดับสถิติที่ระดับ 0.05                       ผลการวิจัยพบว่า นักท่องเที่ยวมีความพึงพอใจต่อการได้รับบริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสนจังหวัดชลบุรี ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก และเมื่อเปรียบเทียบความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวที่มี เพศ สถานภาพ ระดับการศึกษา มีความพึงพอใจต่อการใช้บริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสนจังหวัดชลบุรี ไม่แตกต่างกัน นักท่องเที่ยวที่มีอายุ อาชีพ รายได้เฉลี่ยที่ต่างกันมีความพึงพอใจต่อการได้รับบริการของศูนย์บริการนักท่องเที่ยวชายหาดบางแสนจังหวัดชลบุรี แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Description: Master of Public Administration (M.P.A.)
รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต (รป.ม.)
URI: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/151
Appears in Collections:Faculty of Graduate School of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61930028.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.