Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/143
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Kamonrat Hsiu | en |
dc.contributor | กมลรัตน์ ฉรี | th |
dc.contributor.advisor | THANAWAT PIMOLJINDA | en |
dc.contributor.advisor | ธนวัฒน์ พิมลจินดา | th |
dc.contributor.other | Burapha University. Graduate School of Public Administration | en |
dc.date.accessioned | 2020-08-14T02:16:14Z | - |
dc.date.available | 2020-08-14T02:16:14Z | - |
dc.date.issued | 17/4/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/143 | - |
dc.description | Master of Public Administration (M.P.A.) | en |
dc.description | รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต (รป.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purposes of this study were to examine and to compare the efficiency of public service provision by Provincial Electricity Authority, Si Racha District. Data were collected from 398 people using the services of Provincial Electricity Authority, Si Racha District, which was determined based on Yamane (1970)’s formula. Data were collected using a questionnaire. Data collected were then analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation as well inferential statistics, including Multiple Classification Analysis (MCA). The results of this research indicated that the sample’s opinion towards the efficiency of public service provision by Provincial Electricity Authority, Si Racha District was at a high level (mean = 4.18, SD = 0.43). When individual aspects were considered, an aspect with the highest mean was quality of public service, followed by quantity, time, and costs of public service respectively. When personal factors of the people were considered with other factors being constant, the people with different gender had indifferent opinion towards the efficiency of public service provision by Provincial Electricity Authority, Si Racha District. However, the people with different age, education level, occupation, and monthly income had different opinion towards the efficiency of public service provision by Provincial Electricity Authority, Si Racha District with a statistical significance level of .01. Lastly, the people with different marital status and type of electricity users had different opinion towards the efficiency of public service provision by Provincial Electricity Authority, Si Racha District with a statistical significance level of .05. | en |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิภาพการให้บริการประชาชนผู้รับบริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชา และเพื่อเปรียบเทียบประสิทธิภาพการให้บริการประชาชนผู้รับบริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชา โดยเก็บข้อมูลจากประชาชนผู้มารับบริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชา จำนวน 398 คน จากการคำนวณโดยใช้สูตรของ Yamane (1970) เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา คือ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ตลอดจนสถิติเชิงอนุมนาน คือ การวิเคราะห์จำแนกพหุ (Multiple Classification Analysis : MCA) ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างประชาชนผู้รับบริการมีความคิดเห็นต่อประสิทธิภาพการให้บริการประชาชนผู้รับบริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชาในภาพรวม อยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย = 4.18, S.D = 0.43) เมื่อพิจารณาในแต่ละด้าน โดยเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปน้อย พบว่า ด้านคุณภาพของงาน ด้านปริมาณงาน ด้านเวลา และด้านค่าใช้จ่าย มีระดับประสิทธิภาพการให้บริการอยู่ในระดับมาก ตามลำดับ และเมื่อเปรียบเทียบประสิทธิภาพการให้บริการประชาชนผู้รับบริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชา จำแนกตามเพศ อายุ ระดับการศึกษา สถานภาพการสมรส อาชีพ รายได้ต่อเดือน และประเภทผู้ใช้ไฟฟ้า พบว่า เมื่อควบคุมปัจจัยอื่นคงที่ ประชาชนผู้รับบริการที่มีเพศต่างกันมีความเห็นต่อประสิทธิภาพการให้บริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชาไม่แตกต่างกัน ส่วนผู้รับบริการที่มีอายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน ต่างกันมีความเห็นต่อประสิทธิภาพการให้บริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชาแตกต่างกัน โดยมีค่านัยสำคัญทางสถิติที่ .01 ส่วนสถานภาพการสมรสและประเภทผู้ใช้ไฟฟ้า ต่างกันมีความเห็นต่อประสิทธิภาพการให้บริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชาแตกต่างกัน โดยมีค่านัยสำคัญทางสถิติที่ .05 ตามลำดับ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Burapha University | |
dc.rights | Burapha University | |
dc.subject | ประสิทธิภาพการให้บริการ, การไฟฟ้าส่วนภูมิภาค | th |
dc.subject | SERVICE EFFICIENCY/ PROVINCIAL ELECTRICITY AUTHORITY | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | SERVICE EFFICIENCY TO PEOPLE AS SERVICE USERS OF THE SRIRACHA PROVINCIAL ELECTRICITY AUTHORITY | en |
dc.title | ประสิทธิภาพการให้บริการประชาชนผู้รับบริการของสำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคอำเภอศรีราชา | th |
dc.type | INDEPENDENT STUDY | en |
dc.type | งานนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Graduate School of Public Administration |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61930036.pdf | 2.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.