Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/120
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Miss rattanaporn Tanikkul | en |
dc.contributor | รัตนาภรณ์ ธนิกกุล | th |
dc.contributor.advisor | CHOMPUNUCH PUNYAPIROJE | en |
dc.contributor.advisor | ชมพูนุช ปัญญไพโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Burapha University. Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2019-08-15T06:58:31Z | - |
dc.date.available | 2019-08-15T06:58:31Z | - |
dc.date.issued | 19/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/120 | - |
dc.description | Master of Communication Arts (M.Com.Arts) | en |
dc.description | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต (นศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purposes of this research were to study public relations media exposures and university brand equity perception of main campuses, east campuses and faculties of engineering students of the universities in Eastern Thailand and their relationships, as well as to compare the brand equity perception of students among main campuses, east campuses and faculties. A questionnaire was a tool of this survey research. Samples were 287 freshmen engineering students of Kasetsart University at Sriracha Campus, King Mongkut’s University of Technology North Bangkok at Rayong Campus and Thammasat University at Pattaya Campus. The research findings showed that public relations media exposures of each university were not related to the university brand equity perception at the main campuses, east campuses and faculties of engineering students of the universities in Eastern Thailand. However, there are significant differences among the university brand equity perception at the main campuses, east campuses and faculties of engineering students of the universities in Eastern Thailand at the level of 0.001. | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์การวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาการเปิดรับสื่อประชาสัมพันธ์ และการรับรู้คุณค่าแบรนด์มหาวิทยาลัยในระดับวิทยาเขตหลัก วิทยาเขตในภาคตะวันออก และระดับคณะ ของนิสิตคณะวิศวกรรมศาสตร์ของมหาวิทยาลัยในภาคตะวันออกของประเทศไทย และความสัมพันธ์ของ 2 ตัวแปร รวมถึงเพื่อเปรียบเทียบความแตกต่างในการรับรู้ของนิสิตเกี่ยวกับคุณค่าแบรนด์มหาวิทยาลัยในระดับวิทยาเขตหลัก วิทยาเขตในภาคตะวันออก และระดับคณะ การวิจัยครั้งนี้เป็นงานวิจัยเชิงสำรวจ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล กลุ่มตัวอย่างเป็นนิสิตระดับปริญญาตรีคณะวิศวกรรมศาสตร์ชั้นปีที่ 1 ของมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ วิทยาเขตระยอง และมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ วิทยาเขตศูนย์พัทยา จำนวนทั้งสิ้น 287 คน ผลการวิจัยพบว่า พบว่า การเปิดรับสื่อประชาสัมพันธ์ของมหาวิทยาลัยไม่มีความสัมพันธ์กับการรับรู้คุณค่าแบรนด์มหาวิทยาลัยในระดับวิทยาเขตหลัก วิทยาเขตในภาคตะวันออก และคณะ ในภาพรวม ของนิสิตคณะวิศวกรรมศาสตร์ของมหาวิทยาลัยในภาคตะวันออกของประเทศไทยขณะที่การรับรู้คุณค่าแบรนด์มหาวิทยาลัยในระดับวิทยาเขตหลัก วิทยาเขตในภาคตะวันออก และคณะ ของนิสิตคณะวิศวกรรมศาสตร์ของมหาวิทยาลัยในภาคตะวันออกของประเทศไทยทั้ง 3 แห่ง มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Burapha University | |
dc.rights | Burapha University | |
dc.subject | การเปิดรับสื่อประชาสัมพันธ์/ การรับรู้คุณค่าแบรนด์/ แบรนด์ระดับวิทยาเขตหลัก/ แบรนด์ระดับวิทยาเขตในภาคตะวันออก/ แบรนด์ระดับคณะ | th |
dc.subject | MEDIA EXPOSURE/ BRANDS EQUITY/ MAIN CAMPUS BRAND/ EAST CAMPUS BRAND/ FACULTY BRAND | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | PUBLIC RELATIONS MEDIA EXPOSURES AND UNIVERSITY BRAND EQUITY PERCEPTION OF MAIN CAMPUSES, EAST CAMPUSES AND FACULTIES OF ENGINEERING STUDENTS OF THE UNIVERSITIES IN EASTERN THAILAND | en |
dc.title | การเปิดรับสื่อประชาสัมพันธ์ และ การรับรู้คุณค่าแบรนด์มหาวิทยาลัยในระดับวิทยาเขตหลัก วิทยาเขตในภาคตะวันออก และคณะ ของนิสิตคณะวิศวกรรมศาสตร์ของมหาวิทยาลัยในภาคตะวันออกของประเทศไทย | th |
dc.type | THESIS | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Humanities and Social Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60920221.pdf | 2.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.