Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSUKUMAPORN PARNMAKen
dc.contributorสุขุมาภรณ์ ปานมากth
dc.contributor.advisorChawanuan Kananukulen
dc.contributor.advisorชวนวล คณานุกูลth
dc.contributor.otherBurapha University. Faculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.date.accessioned2018-08-16T07:10:48Z-
dc.date.available2018-08-16T07:10:48Z-
dc.date.issued30/7/2018
dc.identifier.urihttp://ir.buu.ac.th/dspace/handle/1513/118-
dc.descriptionMaster of Communication Arts (M.Com.Arts)en
dc.descriptionนิเทศศาสตรมหาบัณฑิต (นศ.ม.)th
dc.description.abstractThis study aims at examining the factors affecting consumer decision-making on food delivery service. The survey research was conducted in Chonburi province. Logistic regression analysis was utilized to predict the decision-making on food delivery service of 425 consumers. Selected demographic (e.g., gender, age, education, occupation, income), marketing mix (e.g., product, price, place, promotion), and media exposure (e.g., online, offline) were used as independent variables. Results indicate that education, income, and online media exposure were significantly positively associated with the decision-making on food delivery service, whereas age had negative association.en
dc.description.abstractการศึกษานี้เป็นการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการอาหารแบบส่งถึงที่ของผู้บริโภค โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจและเก็บข้อมูลในจังหวัดชลบุรี การวิเคราะห์การถดถอยโลจิสติค (Logistic Regression Analysis) ถูกใช้เพื่อทำนายโอกาสของการตัดสินใจใช้บริการอาหารแบบส่งถึงที่ของกลุ่มตัวอย่างจำนวน 425 คน ปัจจัยที่ศึกษาประกอบไปด้วย ลักษณะทางประชากรศาสตร์ (เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้) ส่วนประสมทางการตลาด (ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย) และ พฤติกรรมการเปิดรับสื่อ (ออนไลน์ ออฟไลน์) ผลการวิจัยพบว่าระดับการศึกษา รายได้ และพฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับโอกาสในการตัดสินใจใช้บริการอาหารแบบส่งถึงที่ ขณะที่อายุมีความสัมพันธ์เชิงลบกับโอกาสในการตัดสินใจใช้บริการth
dc.language.isoth
dc.publisherBurapha University
dc.rightsBurapha University
dc.subjectอาหารแบบส่งถึงที่/ การเปิดรับสื่อ/ ส่วนประสมการตลาด/ การตัดสินใจซื้อ/ ชลบุรีth
dc.subjectFOOD DELIVERY/ MEDIA EXPOSURE/ MARKETING MIX/ PURCHASE DECISION/ CHONBURIen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleConsumer Decision-Making on food Delivery Serviceen
dc.titleการตัดสินใจใช้บริการร้านอาหารแบบส่งถึงที่ของผู้บริโภคจังหวัดชลบุรีth
dc.typeTHESISen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Humanities and Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59920461.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.